навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

ID.5 в серийно производство: Volkswagen успешно трансформира завода в Цвикау в завод за електромобили

2022-01-31 0

ID.5 в серийно производство: Volkswagen успешно трансформира завода в Цвикау в завод за електромобили

Volkswagen продължава с преминаването към производството на електрически автомобили със своята стратегия ACCELERATE.

Даденият официален старт на производството на ID.5 и ID.5 GTX бележи завършването на успешното преобразуване от Volkswagen на завода в Цвикау в специализирано съоръжение за производство на електрически превозни средства. Отдавна работещият обект в Западна Саксония е първото широкомащабно съоръжение на масов автомобилен производител в световен мащаб, което прехвърля цялото си производство от автомобили с двигатели с вътрешно горене към електрически автомобили.

Шест модела от марките Volkswagen, Audi и CUPRA вече ще се произвеждат в Цвикау на базата на модулната платформа за електрическото задвижване (MEB). Заводите в Емден (ID.4), Хановер (ID. Buzz) и Чатануга (САЩ, ID.4) ще бъдат добавени към мрежата от локации за производство на електрически автомобили през тази година. Така брандът Volkswagen положи основите за изграждане на 1,2 милиона напълно електрически автомобили на базата на MEB в своите обекти в Европа, САЩ и Китай през 2022 г. 

Д-р Кристиан Волмер, член на управителния съвет на марката Volkswagen, отговарящ за производството: "Volkswagen ще продължи да увеличава темпа на електрическата мобилност през 2022 г. със своята стратегия ACCELERATE и разширяването на портфолиото от модели. Заводът в Цвикау проправи пътя на Групата да направи това с шест увеличения на производствения обем от три марки само за 26 месеца. Натрупаните знания и опит ще ни помогнат да продължим да електрифицираме нашата производствена мрежа бързо и ефективно."

Ефективна фабрика по дигитален модел

От 2018 г. насам около 1,2 милиарда евро са изразходвани за превръщането на завода в Цвикау за автомобили с ДВГ в дигитална, гъвкава, високоефективна фабрика за производство на електрически автомобили. Все по-често се използват технологии като интелигентни роботи, тип Industry 4.0, и автономни транспортни системи, които отвеждат компонентите до поточната линия напълно самостоятелно.

https://www.lex.bg/upload/spektar/db2022al00026_medium.jpg


Близо 40% от обема на инвестициите са насочени само за подобряване и разширяване на производствения цех. Вече високото ниво на автоматизация в тази област вече достига близо 90 %, а броят на най-съвременните роботи се е увеличил от 1200 на 1625. Автоматизацията в поточната линия също е почти удвоена до 28%, а производствената ергономия се е подобрила значително. Засегнати са само работни места, включващи монотонна или физически натоварваща работа, като например работа с ръце над раменете или работа над главата.

Общо са създадени повече от 50 000 квадратни метра в нова сграда, като например за разширяване на цеха за пресоване, където всички части на купетата на електрическите модели сега се пресоват на място – като това спестява 9 000 пътувания с камиони годишно. Други големи проекти включват изграждането на нова логистична сграда, както и акумулаторен секвенсер, която сега е най-високата сграда в обекта в Цвикау. Обемът на инвестициите само за тези три проекта е около 115 млн. евро.

Трансформацията в производството на електрически автомобили в Цвикау създаде трайна работна заетост и сигурни за бъдещето работни места. Около 9 000 постоянни служители, работещи на обекта, преминаха обучение за новите технологии като част от голямата инициатива за обучение. Всички служители присъстваха на различни информационни събития за електрически автомобили. Общо 3000 производствени работници завършиха програмата за електрическа мобилност на учебния център, за да се подготвят за новите производствени изисквания. До края на 2020 г. екипът в Цвикау е направил общо около 20 000 дни тренировки.

Модели и производствени цифри

В Цвикау шест модела от три марки ще напускат производствената линия – Volkswagen ID.3, ID.4 и ID.5 плюс Audi Q4 e-tron, Q4 Sportback e-tron и CUPRA Born. Производственият капацитет е равен на годишно производство от повече от 300 000 превозни средства, което за момента прави завода в Цвикау най-ефективното съоръжение за производство на електрически автомобили в Европа.

Зелено производство

С моделите произведени в Цвикау, Volkswagen доставя само превозни средства на клиенти, които се произвеждат по неутрален по отношение на въглерода начин по цялата верига на доставки и производство. Генерирането на въглерод в производствения процес се избягва или намалява, доколкото е възможно – и всички неизбежни емисии се компенсират чрез действия насочени към климата.

Мерките за избягване на въглерод в производството се простират и до енергоемкото производство на акумулаторни клетки. Тук беше договорено доставчиците да използват зелена електроенергия от възобновяеми източници в производството на клетки. Оценката на жизнения цикъл на електрическите автомобили може да се подобри допълнително с този важен инструмент.

В завода в Цвикау външното захранване беше прехвърлено на 100% зелено електричество още през 2017 г. Откакто през ноември 2019 г. започна производството на ID.3, всички останали емисии от високоефективния когенерационен блок на обекта и по цялата верига нагоре са компенсирани за всички модели, произведени в Цвикау, чрез сертифицирани климатични проекти, изпълнени в съответствие с официално признатите стандарти.

Цели и визия на Volkswagen

В основата на програмата за декарбонизация "Way to ZERO" е стратегията на марката ACCELERATE, насочена към засилване на темпото на електрическата офанзива. Volkswagen възнамерява да бъде въглеродно неутрален най-късно до 2050 г. Междинната цел е да се намалят емисиите на CO2 на превозно средство с 40% в Европа до 2030 г. (изходно ниво: 2018 г.). Производството, включително веригите на доставки, и експлоатацията на електрически автомобили трябва да бъдат въглеродно неутрални.

Към това се добавя и системното рециклиране на високоволтовите батерии от стари електрически автомобили. Целта е пълната електрификация на новия автопарк. До 2030 г. най-малко 70% от всички продажби на Volkswagen в Европа ще бъдат изцяло електрически автомобили – т.е. значително повече от един милион единици. В Северна Америка и Китай се очаква делът на електрическите автомобили да достигне поне 50% от продажбите. Освен това Volkswagen ще лансира поне един нов електрически автомобил всяка година.

 
за 50%  против 50%  1143 гласували
принтирай блогове добави в любими