Az sam bulgarin s chujd passport i imam slednija vapros:
Vparosat e kakvi sa iziskvaniyata za da registrirash kola v Bulgariya. Kakvo se plashta. Kolko nay-stara moje da e kolata. Kakvi sa iziskvanite ecologitchni normi (EVRO 1, 2 ili 3)...
Blagodarja predvaritelno!
- Дата и час: 30 Ное 2024, 12:58 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Регистрация на кола в BG
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
10 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Регистрация на кола в BG
Както се казваше в един стар виц за Чапай и Петка - "Има две положения!".
От къде е закупен автомобила - BG или не?
От къде е закупен автомобила - BG или не?
- indi_alex
Re: Регистрация на кола в BG
Ne e ot BG.
Ot EU.
Mislja, da ostana za njakolko meseca v Bulgaria.
Shte ima li razlika ako avtomobilat e registriran na moe ime ili na njkoj rodnina - balgarski grajdanin?
Ot EU.
Mislja, da ostana za njakolko meseca v Bulgaria.
Shte ima li razlika ako avtomobilat e registriran na moe ime ili na njkoj rodnina - balgarski grajdanin?
- sti
Re: Регистрация на кола в BG
Няма проблем да е регитстриран на друго лице и то да подпише генерално пълномощно във ваша полза. Необходимо е оформените документи по вноса на автомобила (естсествено и платени мита и т.н.) да се отиде в КАТ - СДВР. Там се попълват нови (по образец) и се подават, минава се преглед и ..... готово. Друг е въпроса, че може да отнеме време.
По-подробно ще ви обясна по-късно през деня, пак на този форум.
По-подробно ще ви обясна по-късно през деня, пак на този форум.
- indi_alex
Пълна информация
След вноса трябва да платите митото на колата. В РМД (Регионална митническа дирекция) - София, ще ви кажат след колко време ще пристигне потвърждаването на това плащане в КАТ - СДВР. Отивате в КАТ - СДВР (бул."Драган Цанков", спирката след (моста) INTERPRED в посока Ракова болница) с платен пътен данък и сключена гражданска отговорност. Ако л.а. е внесен на ваше име и личната ви карта (паспорт), ако е на името на друг е необходимо пълномощно във ваша полза.
Това е - успех!
Това е - успех!
- indi_alex
регистрация в БГ
Преди две години си внесох кола от ЕС. С тази резерва (като имате предвид колко нестабилни са административните процедури в България) ви описвам процедурата, така както имах щастието да я преживея:
1. Колата трябва да е свалена от регистрация в страната си на произход и да е снабдена с номера за временен внос. Това е принципното положение. Аз не го знаех и си внесох колата с националните номера, нямаше никакъв проблем.
2. При пресичането на българската граница декларирате, че автомобилът ще остане в България (иначе слагат печат в паспорта, че сте влезли с кола и следователно можете да излезете само със същата кола). Представяте договора за покупко-продажба и оформяте митническите документи на КПП-то. Тъй като колата ви е внос от ЕС, сте освободени от заплащане на мито, но само ако договорът за покупко-продажба включва специална клауза, удостоверяваща ЕС-произхода на колата.
3. С документите, издадени на границата, се явявате в съответното регионално митническо управление. Митничарят проверява номерата на шасито, да не би автомобилът да е краден. После ви оформят документите за ДДС (ако не регистрирате колата на името на инвалид, ще трябва да платите ДДС върху стойността на автомобила, изчислен по формула от самите митници. Така изчислената стойност може да се различава от стойността, вписана в договора).
4. Явявате се в данъчната служба по местоживеенето си, където декларирате, че притежавате МПС, плащате съответните данъци (за собственост и пътен данък).
5. Сключвате задължителната застраховка "гражданска отговорност" (която само 30 % от българските шофьори имат, но е неизбежна при първото представяне на автомобила в България).
6. С така насъбраните документи се явявате в КАТ за получаване на българските номера.
За ваша ориентация, така описаната процедура извърших без ничие посредничество, помощ, консултации или "материално стимулиране". Отне ми една седмица. В интерес на истината българските служители бяха любезни и си вършеха работата коректно. Успех!
1. Колата трябва да е свалена от регистрация в страната си на произход и да е снабдена с номера за временен внос. Това е принципното положение. Аз не го знаех и си внесох колата с националните номера, нямаше никакъв проблем.
2. При пресичането на българската граница декларирате, че автомобилът ще остане в България (иначе слагат печат в паспорта, че сте влезли с кола и следователно можете да излезете само със същата кола). Представяте договора за покупко-продажба и оформяте митническите документи на КПП-то. Тъй като колата ви е внос от ЕС, сте освободени от заплащане на мито, но само ако договорът за покупко-продажба включва специална клауза, удостоверяваща ЕС-произхода на колата.
3. С документите, издадени на границата, се явявате в съответното регионално митническо управление. Митничарят проверява номерата на шасито, да не би автомобилът да е краден. После ви оформят документите за ДДС (ако не регистрирате колата на името на инвалид, ще трябва да платите ДДС върху стойността на автомобила, изчислен по формула от самите митници. Така изчислената стойност може да се различава от стойността, вписана в договора).
4. Явявате се в данъчната служба по местоживеенето си, където декларирате, че притежавате МПС, плащате съответните данъци (за собственост и пътен данък).
5. Сключвате задължителната застраховка "гражданска отговорност" (която само 30 % от българските шофьори имат, но е неизбежна при първото представяне на автомобила в България).
6. С така насъбраните документи се явявате в КАТ за получаване на българските номера.
За ваша ориентация, така описаната процедура извърших без ничие посредничество, помощ, консултации или "материално стимулиране". Отне ми една седмица. В интерес на истината българските служители бяха любезни и си вършеха работата коректно. Успех!
- скромен опит
Re: регистрация в БГ
Радвам се да го чуя (прочета). Вече бях загубил надежда, че ще се намери още един в БГ, които да мисли, че не е необходимо да "буташ" навсякъде, за да ти свършат работа. Почти нищо не се е променило кардинално, освен положението с "инвалидите". Сега има установен минимум за кубатура, конски сили и т.н. Над тези минимуми и инвалид да си - пак плащаш. Относно документацията - цялата е необходима - повярвайте ми. Ако ви се случи да разгледате преписка с крадено ПМС, внесено от където и да е....... ще ви се завие свят. Може и за година или две разследване да не разбереш от къде е и въобще съществувал ли е някога такъв автомобил.
В обяснението си не съм изпадал в подробности, зашото нявсякъде обясняват внимателно и не се ядосват на тъпи въпроси. Но ако не си се сблъсквал с подобен проблем е нормално да изпуснеш, я пътен данък, я заявлението до регионалната митническа дирекция (което си има срок и той е преклузивен, в случай, че бъде пропуснат следват глоби - и то яки). В този смисъл е най-малкото удобно да има такива места, на които можеш да получиш информация.
А, и още нещо. Сега процедурата е малко по опростена. Повечето документи се изпращат служебно...........
В обяснението си не съм изпадал в подробности, зашото нявсякъде обясняват внимателно и не се ядосват на тъпи въпроси. Но ако не си се сблъсквал с подобен проблем е нормално да изпуснеш, я пътен данък, я заявлението до регионалната митническа дирекция (което си има срок и той е преклузивен, в случай, че бъде пропуснат следват глоби - и то яки). В този смисъл е най-малкото удобно да има такива места, на които можеш да получиш информация.
А, и още нещо. Сега процедурата е малко по опростена. Повечето документи се изпращат служебно...........
- indi_alex
Re: регистрация в БГ
Merci mnogo,
tova shte mi posluji. A imash li predstava kakvi sa ecologitchnite normi, na koito kolata tryabva da otgovarya? Euro 1, 2, 3 i taka natatak.
tova shte mi posluji. A imash li predstava kakvi sa ecologitchnite normi, na koito kolata tryabva da otgovarya? Euro 1, 2, 3 i taka natatak.
- STI
Re: Пълна информация
Merci,
informatziyata shte vleze v upotreba. Ako imash niakakvi dopalnitelni danni shte ti bada blagodaren d
informatziyata shte vleze v upotreba. Ako imash niakakvi dopalnitelni danni shte ti bada blagodaren d
- STI
Re: Пълна информация
чувал съм за нещо подобно (еко такси, изисквания и т.н.), но конкретна информация нямам. Предполагам, че при самото влизане на колата в БГ би трябвало да има контрол (ако въобще съществува такъв). Щом автомобила е закупен в ЕС - няма да има проблеми.
- indi_alex
10 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта