Телефонът е на месец и половина, закупен е от мобилен оператор. След около две седмици ползване установих повреда и го занесох за рекламация, от оператора го взеха на 13.06 на 9.07 получих смс, че телфонът е готов и мога да си го взема от техен офис. Отидох на 12.07 и отказаха да ми го дадът, понеже не съм носил сервизната карта. Отидох на 15.07 със сервизната карта и установих, че е премахнат стъкленият протектор и е заменен с обикновено фолио или както там се нарича, в сервизната карта е описано, че телефонът е предаден със стъклен протектор. Отказах да взема телефона в това състояние. Помолиха да отида пак на 16.07, когато щяло да има решение по въпроса. Доколкото разбрах на телефона е сменена някаква централна платка.
Въпросът ми е имам ли право да поискам замяна на телефона с нов, защото долколкото ми е ясно подмянята на този елемент е сериозен дефект и едва ли може да се извърши качествено в сервиз, а телефонът не е евтин и е заплатен изцяло. Другият въпрос е ако не ми сменят протектора в КЗП ли да се жалвам или направо искова молба?
Благодаря предварително.
- Дата и час: 28 Ное 2024, 10:19 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Моля за съвет с рекламация на телефон
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
8 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Моля за съвет с рекламация на телефон
Какво стана вчера, като отиде за телефона?
На този етап няма как да ти дадат нов телефон, освен ако не проявят инициатива те самите. Последното едва ли ще стане, тъй като в България все още няма мобилен оператор, на който да му дреме за клиентите му. Ако се стигне до 4-та рекламация, тогава са длъжни да ти върнат парите, ако си ги поискаш. Замяната с нов телефон вече няма да е опция.
Относно КЗП — няма да коментирам що за "професионалисти" са там. Както и да е. Желателно е първо да подадеш жалба до самия търговец, след това до КЗП и чак след това да се обърнеш към Съда, ако си все още неудовлетворен. Не си длъжен да се оплакваш на КЗП, макар че те имат пълномощията да наредят на търговец да си изпълни задълженията за ЗЗП, ако той не го е сторил (отказал е гаранционен сервиз например). Пред Съда няма да имаш основание да претендираш за нищо, освен ако не са ти удовлетворили вече 3 рекламации и се е стигнало до 4-та или не са се забавили повече от един месец за ремонта. На този етап нито едно условие не е налице.
На този етап няма как да ти дадат нов телефон, освен ако не проявят инициатива те самите. Последното едва ли ще стане, тъй като в България все още няма мобилен оператор, на който да му дреме за клиентите му. Ако се стигне до 4-та рекламация, тогава са длъжни да ти върнат парите, ако си ги поискаш. Замяната с нов телефон вече няма да е опция.
Относно КЗП — няма да коментирам що за "професионалисти" са там. Както и да е. Желателно е първо да подадеш жалба до самия търговец, след това до КЗП и чак след това да се обърнеш към Съда, ако си все още неудовлетворен. Не си длъжен да се оплакваш на КЗП, макар че те имат пълномощията да наредят на търговец да си изпълни задълженията за ЗЗП, ако той не го е сторил (отказал е гаранционен сервиз например). Пред Съда няма да имаш основание да претендираш за нищо, освен ако не са ти удовлетворили вече 3 рекламации и се е стигнало до 4-та или не са се забавили повече от един месец за ремонта. На този етап нито едно условие не е налице.
'The best way to predict the future is to invent it!'
-
doondie - Потребител
- Мнения: 539
- Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
- Местоположение: Плевен
Re: Моля за съвет с рекламация на телефон
На 16.07 ми се заяви, че няма да ми дадът нов протектор да се подписвам на приемо-предавателния протокол и да си вземам телефона и ако искам да ходя вече в КЗП ( само да вметна мобилния оператор не е "вива.." . На 17.07 отидох да си взема телефона, като и на двата протокола съм написал, че липсва протекторът. На същия ден подадох и жалба в КЗП.
- waki1234
- Младши потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 26 Сеп 2014, 19:37
Re: Моля за съвет с рекламация на телефон
Какво каза на КЗП в жалбата — отправи ли някаква конкретна молба за помощ? Например да ги накарат да заменят стоката с нова или да ги накарат да ти върнат парите? Те могат просто да глобят търговеца (след няколко месеца), ако преценят, че е извършил нарушение, без реално да направят абсолютно нищо за теб.waki1234 написа:На 17.07 отидох да си взема телефона, като и на двата протокола съм написал, че липсва протекторът. На същия ден подадох и жалба в КЗП.
Ако от страна на търговеца или "експертите" от КЗП се опитат да те убедят, че липсата на стъклен протектор е незначително несъответствие на потребителската стока с договора (чл. 114, ал. 4 от ЗЗП), им обясни, че напротив, той предпазва може би най-важния компонент на смартфона от повреда — неговия екран, като протекторът, който ти си имал, е бил в пъти по-качествен и скъп от това, с което те са го заменили.
'The best way to predict the future is to invent it!'
-
doondie - Потребител
- Мнения: 539
- Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
- Местоположение: Плевен
В жалбата до КЗП съм написал, че искам да ми се възстанови телефона във вида в който съм го предал. В случая закаления екран.
- waki1234
- Младши потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 26 Сеп 2014, 19:37
Re: Моля за съвет с рекламация на телефон
Май малко се излагаш....
За 10 лв да се правите на ощипани...
Правилно са ти казали хората. Не стига, че са ти оправили телефона.
За 10 лв да се правите на ощипани...
Правилно са ти казали хората. Не стига, че са ти оправили телефона.
- wast75
- Нов потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 24 Дек 2018, 18:10
Re: Моля за съвет с рекламация на телефон
39,99 лв. Защо да се излагам? Ти да не работиш за мобилен оператор?
- waki1234
- Младши потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 26 Сеп 2014, 19:37
Re: Моля за съвет с рекламация на телефон
wast75 написа:Май малко се излагаш....
За 10 лв да се правите на ощипани...
Правилно са ти казали хората. Не стига, че са ти оправили телефона.
Ти се излагаш. И за 1 лев да е - това си е липса. Ако на всеки телефон за ремонт му изчезва по нещо за 1, 5, 10 лв. - това са хиляди левове годишно липси.
Дай си колата на сервиз и ако ти липсва нещо за 10 лева или повече - да видим няма ли да се направиш на "ощипан".
А и waki си каза, че протекторът му струва 40 лева, а не 10.
- edardstark
- Младши потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 14 Фев 2019, 11:41
8 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] и 54 госта