- Дата и час: 13 Фев 2025, 09:53 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
ПТП
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
ПТП
В чертите на града,по един булевард..се движат едни коли...
Две платна,с по две ленти. В дясното платно се движат паралелно едно до друга две МПС-та.Този от лявата страна( с л.а. "Нисан") е в нарушение,тъй като решава изпреварване в момент,когато линията става непрекъсната.Този отдясно,без да погледне вляво,прави маневра в тая посока( наближава едно кръстовище) и се блъска странично в л.автомобил(този от дясната страна е с един малък автобус с 20-тина места).
От удара, ляводвижещия се(който според обвинението също е виновен) преминава в отсрещното платно (няма ограждение никакво в случая)и се блъска в друго МПС,чиито водач пред 2-3 сек. е преминал на червено при въпросното кръстовище и освен това се движи в лявата лента към момента на удара,без да има някакви причини;просто така му е кеф).
Настъпва смърт за едно момиче,пътуващо при водача на л.а.(в нисана) ,навлязъл от удара на автобуса в отсрещното платно.Пряката причина за смъртта са две увреждания,получени при втория удар
.
Трябва ли да бъде съден и този от отсрещното платно,който в случая има 2 конкретни нарушения,станали условие за второто ПТП ? Доказва се от АТП,че ако онзи се бе движил в дясно(където му е мястото),нямаше да има съприкосновение с нахлуващия в отсрещното платно "Нисан",където е била и пострадалата.
Две платна,с по две ленти. В дясното платно се движат паралелно едно до друга две МПС-та.Този от лявата страна( с л.а. "Нисан") е в нарушение,тъй като решава изпреварване в момент,когато линията става непрекъсната.Този отдясно,без да погледне вляво,прави маневра в тая посока( наближава едно кръстовище) и се блъска странично в л.автомобил(този от дясната страна е с един малък автобус с 20-тина места).
От удара, ляводвижещия се(който според обвинението също е виновен) преминава в отсрещното платно (няма ограждение никакво в случая)и се блъска в друго МПС,чиито водач пред 2-3 сек. е преминал на червено при въпросното кръстовище и освен това се движи в лявата лента към момента на удара,без да има някакви причини;просто така му е кеф).
Настъпва смърт за едно момиче,пътуващо при водача на л.а.(в нисана) ,навлязъл от удара на автобуса в отсрещното платно.Пряката причина за смъртта са две увреждания,получени при втория удар
.
Трябва ли да бъде съден и този от отсрещното платно,който в случая има 2 конкретни нарушения,станали условие за второто ПТП ? Доказва се от АТП,че ако онзи се бе движил в дясно(където му е мястото),нямаше да има съприкосновение с нахлуващия в отсрещното платно "Нисан",където е била и пострадалата.
- svettoslav
- Активен потребител
- Мнения: 3901
- Регистриран на: 07 Апр 2009, 07:11
Re: ПТП
Хм .. по мое мнение може би не. За 343 ал. 1 б. в НК ли говорим? При онзи от отсрещната страна не мисля, че може да се говори, че е на лице форма на вина. Непредпазливото негово деяние трябва да е причинило смъртта, а смъртта е в причинна връзка с предходното ПТП .. ПТП-то като описвате е в следствие на нарушаване на правилника за движение от нисана, плюс вероятно неспазване от негова страна на т. нар "статично-динамична" дистанция и невнимание от страна на дясно-движещия се бус, след което в следствие на удара нисанът се сблъсква с отсрещния автомобил. В случая, за да носи наказателна отговорност водачът от отсрещната страна трябва да има причинна връзка между неговото деяние и настъпването на смъртта - неговото деяние трябва да е пряка и непосредствена причина за смъртта - пресичането на червено и шофирането в лявата лента винаги би довело до смъртта на Х, а Х не би починала ако шофьорът не бе извършил нарушенията - правилно ли е така? Убеден съм, че има някой, който има опит и ще може да осветли ситуацията.
Относно положението му на пътя
Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.
2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:
2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от 80 km/h; - не попада ли ситуацията от описанието по-скоро в т. 2 или нещо не съм разбрал?
Относно положението му на пътя
Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.
2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:
2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от 80 km/h; - не попада ли ситуацията от описанието по-скоро в т. 2 или нещо не съм разбрал?
Последна промяна bludniq_sin на 13 Сеп 2013, 16:30, променена общо 1 път
Moral und Gerechtigkeit haben nichts mit Rechtswissenschaft zu tun.
- bludniq_sin
- Потребител
- Мнения: 967
- Регистриран на: 06 Яну 2011, 14:56
Re: ПТП
Аз пък разбрах, че уврежданията, причинили смъртта, са получини при втория слъсък - именно с МПС-то, минало на червено. Това обаче с неговото движение в ляво... - от описаното отива на чл. 15, ал. 2 и може и да си е бил в лявата лента съвсем не в нарушение на ЗДвП. Ако това е така, ще остане минаването на червено "преди 2-3 сукенди", както пишеш . Може пък и да може да се докаже независимо съпричиняване на смъртта, знам ли, ама нещо не го виждам в този случай как ще излезе, чисто доказателствено ми куца ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
lexy21 - Активен потребител
- Мнения: 2607
- Регистриран на: 14 Фев 2008, 18:34
Re: ПТП
Аз докато се поправя и .. те така. Не виждам как ще стане това с отсрещния автомобил ..
Но вторият сблъсък нали е пряка и непосредствена причинна връзка с първия и ми се струва много по-обосновано да се свърже смъртта на Х с това отколкото с нарушението на отсрещния.Аз пък разбрах, че уврежданията, причинили смъртта, са получини при втория слъсък - именно с МПС-то, минало на червено.
Moral und Gerechtigkeit haben nichts mit Rechtswissenschaft zu tun.
- bludniq_sin
- Потребител
- Мнения: 967
- Регистриран на: 06 Яну 2011, 14:56
Re: ПТП
bludniq_sin написа:Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.
2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:
2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от 80 km/h; - не попада ли ситуацията от описанието по-скоро в т. 2 или нещо не съм разбрал?
Да,бе,така излиза,може да си кара.Не е нарушение,тъй като е, макар и на 500метра, в чертите на града.
Остава минаването на червено на 50-тина метра от ПТП-то. Това е безспорно нарушение,без което сблъсък нямаше да има.Но вина има ли.И каква и е формата ако има.
Или ,викате,то докато стигнем до формата й,мнооого вода има да изтече
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
- svettoslav
- Активен потребител
- Мнения: 3901
- Регистриран на: 07 Апр 2009, 07:11
Re: ПТП
lexy21 написа: Може пък и да може да се докаже независимо съпричиняване на смъртта, знам ли, ама нещо не го виждам в този случай как ще излезе, чисто доказателствено ми куца
Е,какво да куца-доказано е,че е минал на червено;има свидетел,а има и запис от камера на кръстовището,тъй като постоянно стават ПТП-та там.
Въпросът е за съпричиняване безспорно. Наред с тези двамата в дясното платно,отговаря ли онзи другия?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
П.П. Да не би под "съпричиняване" да имаш предвид обаче причиняване без вина(непредпазливост)?
Аз го разбирам като въпрос съвиновност в случая,доколкото т.нар. съпричиняване се ползува като понятие при проявена небрежност от самия пострадал при ПТП,най-общо казано.
- svettoslav
- Активен потребител
- Мнения: 3901
- Регистриран на: 07 Апр 2009, 07:11
Re: ПТП
Аз мисля, че и двамата водачи са нарушили правилата за движение по смисъла на чл.342 от НК, отделен въпрос е този смъртта вследствие на чии действия е настъпила и доколко има съпричиняване от страна на другия водач. Мисля, че е налице такова, но всичко е въпрос на доказване.
- nk7702n
- Старши потребител
- Мнения: 6457
- Регистриран на: 01 Юли 2010, 11:02
Re: ПТП
svettoslav написа:П.П. Да не би под "съпричиняване" да имаш предвид обаче причиняване без вина(непредпазливост)?
Аз го разбирам като въпрос съвиновност в случая,доколкото т.нар. съпричиняване се ползува като понятие при проявена небрежност от самия пострадал при ПТП,най-общо казано.
Тя непредпазливостта пак си е вина. Когато нямаш съучастие /липса на общност на умисала при умишлени деяния или пък различни форми - умисъл и непрадпазливост и т.н./, но пък от поведението на тези двама /трима../ - хоп резултата с причинната му връзка там - отговарят при т.н. независимо съпричиняване, в случая припокриващото се с твоето съвиновност.
П.П. Мноооооооого благодаря за лекцията за етимологията на думата секунда. Дълбоко се разкайвам за това, което някои наричат лапсус калами, ама аз все пак се разкайвам дълбоко
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Последна промяна lexy21 на 13 Сеп 2013, 21:08, променена общо 1 път
-
lexy21 - Активен потребител
- Мнения: 2607
- Регистриран на: 14 Фев 2008, 18:34
Re: ПТП
Да,бе,да.И аз така го знам "независимо съпричинителство". За мен обаче е невинен онзи от другата страна.
- svettoslav
- Активен потребител
- Мнения: 3901
- Регистриран на: 07 Апр 2009, 07:11
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта