- Дата и час: 27 Ное 2024, 13:16 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Юриконсулт към община
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Юриконсулт към община
Колеги, занете ли дали тази длъжност - юрисконсулт към община, т.е. по-правилното е към район, се води държавна служба? Държавен служител ли е? Рових се в единния класификатор на длъжностите, заемани от държ. сл-ли, и нещо пак не ми стана особено ясно...
Знае ли някой със сигурност?
Знае ли някой със сигурност?
- Пенка
Re: Юриконсулт към община
Ne, ne e ........na trudow dogowor ste , a ne na slugebno prawootno[enie
/ Ne wi i triabwa/
/ Ne wi i triabwa/
- спешен кабинет
Re: Юриконсулт към община
според наредбата за прилагане на единния класификатор на длъжностите в администрацията -чл.3 ал.4 т.3 длъжноста юрисконсулт се заема от държавен служител
- donna2
- Потребител
- Мнения: 992
- Регистриран на: 17 Юни 2004, 18:48
Re: Юриконсулт към община
май ще може и по трудов договор, ако общината е с население да 50000 човека, и е на непълно работно време -наредбата за прилагане на единния класификатор на длъжностите в администрацията, чл.7 ал3 (ако вече не е изменен):
3. (доп. - ДВ, бр. 108 от 2001 г.) длъжности "главен счетоводител" и юрисконсултски длъжности в общата администрация, като тези длъжности в категориите администрация Б4, В1 и В2 могат да се изпълняват и по трудово правоотношение при непълно работно време.
3. (доп. - ДВ, бр. 108 от 2001 г.) длъжности "главен счетоводител" и юрисконсултски длъжности в общата администрация, като тези длъжности в категориите администрация Б4, В1 и В2 могат да се изпълняват и по трудово правоотношение при непълно работно време.
- geo_18
- Младши потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 21 Мар 2004, 14:48
Re: Юриконсулт към община
Според З-на за държ. служител длъжността "юрисконсулт" се заема само по служебно правоотношение. Така че интерпретациите на Наредбата нямат значение.
- аноним
Re: Юриконсулт към община
изменена е а и наредбата е нова ето предоставям ви я
последно време съм на мнение законите се нароиха толкова много че човек не знае кого и какво да чете аз лично изживявам тих ужас от всичко това
НАРЕДБА за прилагане на Единния класификатор на длъжностите в администрацията
Приета с ПМС № 47 от 1.03.2004 г., обн., ДВ, бр. 18 от 5.03.2004 г., в сила от 5.03.2004 г.
Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. (1) В Единния класификатор на длъжностите в администрацията се определят:
1. наименованията на длъжностите в администрацията;
2. разпределението на длъжностите в администрацията по длъжностни нива;
3. минималната образователна степен за заемане на длъжност в администрацията;
4. минималният ранг, необходим за заемане на длъжностите, определени за държавни служители;
5. минималният професионален опит, необходим за заемане на длъжността;
6. видът на правоотношението, по което се заема длъжността.
(2) Наименованията на длъжностите, посочени в Единния класификатор на длъжностите в администрацията, се използват и в администрациите, които съгласно специални закони не прилагат статута на държавния служител.
(3) Разпределянето на длъжностите по длъжностни нива е в зависимост от сложността на изпълняваните функции и отговорностите на длъжността и в зависимост от органа, който те подпомагат при осъществяването на неговите правомощия.
Чл. 2. (1) Длъжност в администрацията е нормативно определена позиция, която се заема по служебно или по трудово правоотношение, включително по правоотношение, възникнало на основание на Закона за Министерството на вътрешните работи, на Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България или на Закона за изпълнение на наказанията, въз основа на определени изисквания и критерии, свързана е с конкретен вид дейност на лицето, което я заема, и се изразява в система от функции, задължения и изисквания, утвърдени с длъжностна характеристика.
(2) Минималният професионален опит, необходим за заемане на длъжността, включва времето, през което служителят е извършвал дейност в област или области, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за съответната длъжност.
(3) Професионален опит се доказва с официални документи за:
1. трудов стаж;
2. служебен стаж;
3. осигурителен стаж;
4. извършване на дейност в чужбина.
(4) Професионалният опит за специфични длъжности, посочени в Единния класификатор на длъжностите в администрацията, се преценява с оглед функциите на длъжността, определени с нормативен акт.
Глава втора
ДЛЪЖНОСТИ В АДМИНИСТРАЦИЯТА
Чл. 3. (1) Длъжностите в администрацията са:
1. ръководни;
2. експертни;
3. технически.
(2) Експертните длъжности в администрацията са:
1. експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции;
2. експертни длъжности със спомагателни функции.
(3) Длъжностите в администрацията се заемат от:
1. държавни служители;
2. лица, работещи по трудово правоотношение.
(4) От държавни служители се заемат следните длъжности:
1. ръководни длъжности;
2. експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции;
3. длъжностите "главен счетоводител", "главен архитект", "главен инженер" и юрисконсултските длъжности.
(5) Експертните длъжности с аналитични и/или контролни функции по ал. 4, т. 2 в общинските администрации могат да се заемат и по трудово правоотношение.
(6) От лица, работещи по трудово правоотношение, се заемат следните длъжности:
1. експертните длъжности със спомагателни функции;
2. техническите длъжности.
Чл. 4. Ръководните длъжности в администрацията са длъжностите, посочени в раздел "А" на Единния класификатор на длъжностите в администрацията.
Чл. 5. Служителите на ръководна длъжност в администрацията:
1. ръководят, включително планират, организират, контролират и координират, съответната администрация и/или структурно звено;
2. носят отговорност за изпълнението на задачите на администрацията и/или на структурното звено пред съответния държавен орган;
3. отчитат дейността на администрацията и/или на структурното звено пред съответния държавен орган;
4. ръководят работата на непосредствено подчинените им служители в съответната администрация и/или структурно звено.
Чл. 6. (1) Експертните длъжности с аналитични и/или контролни функции са посочени в раздел "Б" на Единния класификатор на длъжностите в администрацията, като тяхното изпълнение е свързано със:
1. изготвяне на становища по проекти на нормативни актове, на стратегии, концепции и проблеми;
2. участие в разработването на проекти на стратегии, концепции, програми и на нормативни актове;
3. изготвяне на анализи и прогнози;
4. събиране и обработка на информация, поддържане на регистри и бази данни;
5. прилагане на законодателството, анализиране и разработване на предложения за решения на управленски проблеми;
6. осъществяване на контролни функции както по отношение на дейността на администрацията, така и спрямо дейността на други физически и/или юридически лица, когато това е определено с нормативен акт;
7. изготвяне на анализи на практиката по прилагане на нормативни актове и на предложения за решаване на възникнали проблеми;
8. предоставяне на административни услуги.
(2) Длъжността "съветник" е свързана с изготвянето на високопрофесионални становища и оценки по секторни политики, с разработването на общонационални концепции и стратегии в съответната област на управлението, с разработването на проекти на нормативни и други актове и подпомагане на тяхното прилагане. Съветникът носи пряка отговорност във връзка с осъществяваната от него дейност.
(3) В зависимост от възложените служебни задължения и необходимите за тяхното изпълнение професионална квалификация, образователна степен и професионален опит длъжностите "експерт" и "инспектор" в администрацията имат четири групи, подредени в низходящ ред - съответно държавен, главен, старши и младши. При определяне на длъжностите в съответната администрация трябва да се има предвид следното:
1. длъжността "държавен експерт" е свързана с изготвянето на високопрофесионални експертни анализи, прогнози и становища и с разработването на проекти на нормативни актове от общонационално значение; дейността е свързана с консултации по прилагането на нормативни актове, както и с координираща функция между администрациите; държавният експерт носи пряка отговорност във връзка с осъществяваната от него дейност; длъжността може да се използва в централната администрация (без териториалните й звена), в областните администрации и в администрацията на Столичната община;
2. длъжността "главен експерт" е свързана с разработването на експертни анализи и изготвянето на становища по важни проблеми от дейността на администрацията и отговори на запитвания на физически и юридически лица, с изготвянето на експертни мнения във връзка с осъществяване правомощията на ръководителя на администрацията и подобряване на административното обслужване; главният експерт носи пряка отговорност във връзка с прилагането на нормативните актове и предлаганите от него решения;
3. длъжността "старши експерт" е свързана с обработката на преписки, изготвянето на анализи и предложения, засягащи дейността на съответната администрация и гражданите, поддържането на регистри и бази данни, с осъществяването на дейности, свързани с правомощията на органа на държавна власт като ръководител на съответната администрация; старшият експерт носи пряка отговорност за извършваните от него действия във връзка с изпълнението на длъжността;
4. длъжността "младши експерт" е свързана с подкрепа на дейността на по-високите длъжностни нива чрез събиране и систематизиране на информация, с обработка на бази данни, с проучване и обобщаване на различни практики, проблеми и алтернативни решения във връзка с дейността на администрацията; младшите експерти могат да осъществяват дейности по административното обслужване;
5. длъжността "държавен инспектор" е свързана с осъществяването на контролни функции по прилагане на законодателството, изискващи голям професионален опит в съответната област на дейност, с изготвянето на анализи и предложения във връзка с контролната дейност; държавният инспектор носи пряка отговорност за съставяните от него актове, както и за действията си във връзка с осъществяването на контролната дейност; длъжността се използва в централната администрация (без териториалните й звена), в областните администрации и за инспекторите по чл. 127, ал. 2 от Закона за държавния служител;
6. длъжността "главен инспектор" е свързана с осъществяването на контролни функции по прилагане на законодателството в дейността на администрацията и на други физически или юридически лица и с изготвянето на анализи и отчети във връзка с контролната дейност; главният инспектор носи пряка отговорност за съставяните от него актове, както и за действията си в изпълнение на длъжността;
7. длъжността "старши инспектор" е свързана с осъществяването на контролни функции по прилагане на законодателството в дейността на администрацията и на други физически или юридически лица; старшият инспектор носи пряка отговорност за съставяните от него актове;
8. длъжността "младши инспектор" е свързана с осъществяването на контролни функции по прилагане на законодателството в дейността на администрацията и на други физически или юридически лица под прякото ръководство на инспектори от по-високи длъжностни нива, както и със събирането, обработването и систематизирането на информация във връзка с контролната дейност; младшият инспектор носи пряка отговорност за съставяните от него актове.
Чл. 7. (1) Длъжността "правителствен агент" се ползва в Министерството на правосъдието, като е свързана с осъществяването на процесуално представителство на Република България пред Европейския съд по правата на човека (ЕСПЧ), с подготвянето на проекти на спогодби и с осъществяването на действия, свързани с изпълнението на влезли в сила решения на ЕСПЧ.
(2) Длъжностите "главен архитект" и "главен инженер" са свързани с осъществяването на определени с нормативен акт функции в общинската администрация.
(3) Длъжността "юрисконсулт" е свързана с осъществяването на процесуално представителство на съответния орган на държавна власт или юридическото лице, както и с изразяването на становища или с разработването на предложения за решения на правни проблеми, свързани с дейността на съответната администрация.
(4) Длъжността "счетоводител" е свързана с осъществяването на определени с нормативни актове функции по счетоводната дейност и отчетност в съответната администрация.
(5) В зависимост от възложените служебни задължения и необходимите за тяхното изпълнение професионална квалификация и професионален опит длъжностите "юрисконсулт" и "счетоводител" се степенуват в 3 групи, подредени в низходящ ред - съответно главен, старши и младши, като се вземат предвид обхватът и обемът на изпълняваната от тях дейност.
Чл. 8. (1) Експертните длъжности със спомагателни функции са посочени в раздел "В" на Единния класификатор на длъжностите в администрацията, като тяхното изпълнение е свързано с подпомагане и осигуряване дейността на служителите на ръководна длъжност, както и на служители, заемащи длъжности в по-високи длъжностни нива в съответната администрация.
(2) В зависимост от възложените служебни задължения и необходимите за тяхното изпълнение професионална квалификация и професионален опит длъжността "специалист" има 3 групи, подредени в низходящ ред - съответно главен, старши и младши, като се има предвид следното:
1. длъжността "главен специалист" е свързана с техническата обработка на преписките, практическото прилагане на законодателството, систематизирането на информация и административно обслужване; главният специалист носи пряка отговорност за действията си в изпълнение на длъжността и осигурява професионални съвети на младшите специалисти;
2. длъжността "старши специалист" е свързана с техническата обработка на преписките, практическото прилагане на законодателството, систематизирането на информация и административно обслужване;
3. длъжността "младши специалист" е свързана с изпълнението на общи спомагателни функции, с набирането и обработването на информация, регистрирането на преписки и административно обслужване.
(3) Длъжността "технически сътрудник" е свързана с техническото осигуряване и обслужване на съответния орган на държавна власт или на служител на ръководна длъжност, както и с извършването на конкретни експертни дейности.
Чл. 9. (1) Техническите длъжности са посочени в раздел "Г" на Единния класификатор на длъжностите в администрацията, като тяхното изпълнение е свързано с техническото обслужване и подпомагане на дейността на администрацията и/или на други служители.
(2) В зависимост от възложените служебни задължения и необходимата за тяхното изпълнение професионална квалификация и/или обща подготовка може да се използват уточняващи наименования, като: шофьор, закупчик, снабдител, куриер, машинописец, оператор на ..., механик, монтьор, готвач, сервитьор, помощник-готвач, работник в кухня, градинар, телефонист, портиер, охрана, общ работник, хигиенист (чистач) и други подобни, конкретизирани с длъжностната характеристика.
Чл. 10. (1) Териториалните звена на министерствата и на администрациите от първо ниво, които извършват дейност на територията на една или повече области, ползват длъжности от длъжностните нива за второ ниво администрации.
(2) Териториалните звена на министерствата и на администрациите от първо и второ ниво, които извършват дейност на територията на една или повече общини, ползват длъжности от длъжностните нива за общината, в която е седалището на териториалното звено, в зависимост от броя на населението й.
(3) Териториалните звена на администрациите от второ ниво, които извършват дейност на територията на една или повече области, ползват длъжности за общини с население над 50 000 души.
Глава трета
ДЛЪЖНОСТНО РАЗПИСАНИЕ И НОРМАТИВИ ЗА ЧИСЛЕНОСТ
Чл. 11. (1) Ръководителят на администрацията утвърждава длъжностно разписание по образец съгласно приложение № 1.
(2) В длъжностното разписание се определят конкретните длъжности, които ще се използват в администрацията, при спазване на Единния класификатор на длъжностите в администрацията, разпоредбите на наредбата и специфичните изисквания, определени с нормативен акт.
(3) Въз основа на утвърденото длъжностно разписание, актовете за назначаване на държавните служители, сключените трудови договори и допълнителните споразумения към тях се изготвя поименно разписание на длъжностите по образец съгласно приложение № 2.
Чл. 12. (1) При разработването и утвърждаването на длъжностното разписание задължително се спазват следните нормативи за численост на персонала по длъжности:
1. числеността на лицата, заемащи ръководни длъжности, не може да надвишава 20 на сто от определената обща численост, като в общата численост на администрацията не се включват изборните длъжности и органите по чл. 19 от Закона за администрацията, техните заместници, а за общинските администрации - и кметските наместници;
2. числеността на лицата, заемащи длъжностите "държавен експерт" и "държавен инспектор" в администрацията, включително в инспекторатите, не може да надвишава 20 на сто от експертните длъжности в администрацията;
3. числеността на персонала в централните администрации, с изключение на администрациите на Народното събрание, на Президента и на Министерския съвет, е, както следва:
а) кабинет на министър - до 5 на сто от общата численост на персонала;
б) обща администрация - до 30 на сто от общата численост на персонала, съответно до 35 на сто за администрациите, които не образуват кабинети на министър;
в) специализирана администрация - не по-малко от 60 на сто от общата численост на персонала;
4. числеността на персонала в областните администрации е, както следва:
а) обща администрация - до 30 на сто от общата численост на персонала;
б) специализирана администрация - не по-малко от 65 на сто от общата численост на персонала;
5. числеността на персонала в специализираната администрация в общинските администрации е до 70 на сто от общата численост на персонала;
6. в специализираната администрация видът и броят на звената се определят при спазване на следните нормативи за численост:
а) дирекция - не по-малко от 10 щатни бройки, а за общинската администрация в общини с население до 50 000 души - не по-малко от 6 щатни бройки;
б) отдел - не по-малко от 6 щатни бройки, а за общинската администрация в общини с население до 50 000 души - не по-малко от 3 щатни бройки;
в) сектор - не по-малко от 3 щатни бройки;
7. за главните дирекции по чл. 4, ал. 2 от Закона за администрацията не се прилагат нормативи за числен състав;
8. инспекторатите се организират на пряко подчинение на съответния министър или председател на държавна агенция в рамките на утвърдената с устройствения правилник численост;
9. в администрацията на държавните комисии по чл. 50 и на агенциите по чл. 54 от Закона за администрацията общата администрация се организира в една дирекция, когато общата численост на персонала е до 50 души, а за специализираната администрация се спазват нормативите по т. 6;
10. при численост на персонала под 10 щатни бройки администрациите на общините могат да се организират в една дирекция, която се ръководи пряко от секретаря на общината.
(2) Алинея 1, т. 1 не се прилага за Министерството на земеделието и горите.
(3) Алинея 1, т. 2 не се прилага за администрациите на Народното събрание, на Президента и на Министерския съвет.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1. Администрациите на Народното събрание, на Президента на Република България и на Министерския съвет могат да ползват длъжността "младши експерт" за срок до 3 години от влизането в сила на наредбата като длъжност от длъжностно ниво Б5 съгласно Единния класификатор на длъжностите в администрацията. Длъжността може да бъде заемана само от служители, които към датата на влизане в сила на наредбата са назначени на такива длъжности по служебно или по трудово правоотношение.
§ 2. Наименованията на длъжностите на държавните служители - граждански лица, в Министерството на вътрешните работи се определят от министъра на вътрешните работи.
§ 3. Наименованията на длъжностите на държавните служители - офицери, сержанти и граждански лица, както и на лицата, работещи по трудово правоотношение, в Главна дирекция "Изпълнение на наказанията" към Министерството на правосъдието се определят от министъра на правосъдието.
§ 4. Длъжностите за граждански лица от Българската армия и структурите на подчинение на министъра на отбраната, които не прилагат Закона за администрацията и Закона за държавния служител, се определят с акт на Министерския съвет по предложение на министъра на отбраната.
§ 5. (1) Използването на други наименования на длъжностите в администрацията е допустимо само ако е предвидено в специален закон.
(2) Определянето на наименованията на длъжностите и посочването им в съответното длъжностно ниво, установено с Единния класификатор на длъжностите в администрацията, се извършват с акт на органа на държавна власт съгласувано с министъра на финансите и с министъра на държавната администрация.
(3) Използването на наименования на специфични длъжности в администрацията на Народното събрание и в администрацията на Президента и определянето им в съответното длъжностно ниво се извършва от председателя на Народното събрание и от Президента съгласувано с министъра на финансите и с министъра на държавната администрация.
(4) Размерите на основните заплати на специфичните длъжности, определени по реда на ал. 2 и 3, се определят съгласно минималните и максималните размери, посочени за съответното длъжностно ниво.
Приложение № 1
към чл. 11, ал. 1
УТВЪРЖДАВАМ:
ДЛЪЖНОСТНО РАЗПИСАНИЕ
на ..................................
в сила от ...........................
¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤
№ ¦ Структур- ¦ Численост ¦ Длъж- ¦ ПМС ¦ Прило- ¦ Поре- ¦ Вид пра- ¦ Код ¦ Минимални изисквания ¦ Основна месечна ¦ Забе-
по ¦ ни звена и ¦ на пер- ¦ ностно ¦ № ¦ жение ¦ ден ¦ воотно- ¦ по ¦ за заемане на длъжността ¦ заплата (в лв.) ¦ лежка
ред¦ длъжност- ¦ сонала ¦ ниво от ¦ ¦ № ¦ номер ¦ шение ¦ НКП Ј¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤°
¦ ни наиме- ¦ (брой) ¦ ЕКДА ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ образо- ¦ ранг ¦ професи- ¦други ¦ мини- ¦ макси- ¦
¦ нования ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ вателна ¦ ¦ онален ¦ ¦ мална ¦ мална ¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ степен ¦ ¦ опит ¦ ¦ ¦ ¦
¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤
1 ¦ 2 ¦ 3 ¦ 4 ¦ 5 ¦ 6 ¦ 7 ¦ 8 ¦ 9 ¦ 10 ¦ 11 ¦ 12 ¦ 13 ¦ 14 ¦ 15 ¦ 16
¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤
А. Кабинет на министър-председателя, заместник министър-председател,
министър или областен управител
1. ............................
Б. Обща администрация
1. ............................
В. Специализирана администрация
1. ............................
Г. Други
1. ............................
РЕКАПИТУЛАЦИЯ:
Численост на персонала общо ....... бр.
в т.ч.
Кабинет на министър-председателя,
заместник министър-председател,
министър или областен управител ....... бр.
обща администрация ....... бр.
специализирана администрация ....... бр.
други ....... бр.
Ръководител "Човешки ресурси":
Главен счетоводител:
Приложение № 2
към чл. 11, ал. 3
ПОИМЕННО РАЗПИСАНИЕ НА ДЛЪЖНОСТИТЕ
на ................................................
¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
№ ¦ Структурни ¦ Име, ¦ Образо- ¦ Длъж- ¦ ПМС ¦ Прило- ¦ Поре- ¦ Вид пра- ¦ Код ¦ Основно месечно ¦ Допълнителни ¦Брутна
по ¦ звена и ¦ презиме,¦ вателна ¦ ностно¦ № ¦ жение ¦ ден ¦ воотно- ¦ по ¦ възнаграждение (в лв.) ¦ възнаграждения ¦месеч-
ред¦ длъжност- ¦ фамилия ¦ степен ¦ ниво ¦ ¦ № ¦ номер ¦ шение ¦ НКП Ј¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤°на зап-
¦ ни наиме- ¦ ¦ ¦ от ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ мини- ¦ макси- ¦ индиви- ¦ продължи- ¦ други ¦ лата
¦ нования ¦ ¦ ¦ ЕКДА ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ мална ¦ мална ¦ дуална ¦ телна работа ¦(в лв.) ¦(в лв.)
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ основ- ¦ основ- ¦ основ- ¦ (прослужено ¦ ¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ на ме- ¦ на ме- ¦ на ме- ¦ време) ¦ ¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ сечна ¦ сечна ¦ сечна Ј¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤° ¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦заплата ¦заплата ¦ заплата ¦ % ¦ сума ¦ ¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦за длъж- ¦за длъж- ¦ ¦ ¦ (в лв.) ¦ ¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ността ¦ ността ¦ ¦ ¦ ¦ ¦
¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
1 ¦ 2 ¦ 3 ¦ 4 ¦ 5 ¦ 6 ¦ 7 ¦ 8 ¦ 9 ¦ 10 ¦ 11 ¦ 12 ¦ 13 ¦ 14 ¦ 15 ¦ 16 ¦ 17
¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
РЕКАПИТУЛАЦИЯ:
1. Численост на персонала - общо бр.
(утвърдена с бюджета или с друг нормативен акт за съответния
период) бр.
в т.ч.:
1.1. Кабинет на министър-председателя, заместник министър-председател,
министър или областен управител бр.
1.1.1. в т.ч. заместник-министри или заместник областни управители бр.
1.2. Областен управител бр.
1.3. Кмет на община (кметство) бр.
1.4. Кметски наместник бр.
1.5. Останал персонал бр.
2. Средна брутна заплата на едно лице - общо лв.
(утвърдена с бюджета или с друг нормативен акт за съответния
период) лв.
в т.ч.:
2.1. Кабинет на министър-председателя, заместник
министър-председател, министър или областен управител лв.
2.1.1. в т.ч. заместник-министри или заместник областни управители лв.
2.2. Областен управител лв.
2.3. Кмет на община (кметство) лв.
2.4. Кметски наместник лв.
2.5. Останал персонал лв.
3. Средства за работна заплата
(т. 3.1 + т. 3.2 + т. 3.3 + т. 3.4 + т. 3.5) - общо лв.
в т.ч.
3.1. Кабинет на министър-председателя, заместник
министър-председател, министър или областен управител лв.
3.1.1. в т.ч. заместник-министри или заместник областни управители лв.
3.2. Областен управител лв.
3.3. Кмет на община (кметство) лв.
3.4. Кметски наместник лв.
3.5. Останал персонал лв.
Ръководител на звено "Човешки ресурси": Главен счетоводител:
Дата:
последно време съм на мнение законите се нароиха толкова много че човек не знае кого и какво да чете аз лично изживявам тих ужас от всичко това
НАРЕДБА за прилагане на Единния класификатор на длъжностите в администрацията
Приета с ПМС № 47 от 1.03.2004 г., обн., ДВ, бр. 18 от 5.03.2004 г., в сила от 5.03.2004 г.
Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. (1) В Единния класификатор на длъжностите в администрацията се определят:
1. наименованията на длъжностите в администрацията;
2. разпределението на длъжностите в администрацията по длъжностни нива;
3. минималната образователна степен за заемане на длъжност в администрацията;
4. минималният ранг, необходим за заемане на длъжностите, определени за държавни служители;
5. минималният професионален опит, необходим за заемане на длъжността;
6. видът на правоотношението, по което се заема длъжността.
(2) Наименованията на длъжностите, посочени в Единния класификатор на длъжностите в администрацията, се използват и в администрациите, които съгласно специални закони не прилагат статута на държавния служител.
(3) Разпределянето на длъжностите по длъжностни нива е в зависимост от сложността на изпълняваните функции и отговорностите на длъжността и в зависимост от органа, който те подпомагат при осъществяването на неговите правомощия.
Чл. 2. (1) Длъжност в администрацията е нормативно определена позиция, която се заема по служебно или по трудово правоотношение, включително по правоотношение, възникнало на основание на Закона за Министерството на вътрешните работи, на Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България или на Закона за изпълнение на наказанията, въз основа на определени изисквания и критерии, свързана е с конкретен вид дейност на лицето, което я заема, и се изразява в система от функции, задължения и изисквания, утвърдени с длъжностна характеристика.
(2) Минималният професионален опит, необходим за заемане на длъжността, включва времето, през което служителят е извършвал дейност в област или области, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за съответната длъжност.
(3) Професионален опит се доказва с официални документи за:
1. трудов стаж;
2. служебен стаж;
3. осигурителен стаж;
4. извършване на дейност в чужбина.
(4) Професионалният опит за специфични длъжности, посочени в Единния класификатор на длъжностите в администрацията, се преценява с оглед функциите на длъжността, определени с нормативен акт.
Глава втора
ДЛЪЖНОСТИ В АДМИНИСТРАЦИЯТА
Чл. 3. (1) Длъжностите в администрацията са:
1. ръководни;
2. експертни;
3. технически.
(2) Експертните длъжности в администрацията са:
1. експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции;
2. експертни длъжности със спомагателни функции.
(3) Длъжностите в администрацията се заемат от:
1. държавни служители;
2. лица, работещи по трудово правоотношение.
(4) От държавни служители се заемат следните длъжности:
1. ръководни длъжности;
2. експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции;
3. длъжностите "главен счетоводител", "главен архитект", "главен инженер" и юрисконсултските длъжности.
(5) Експертните длъжности с аналитични и/или контролни функции по ал. 4, т. 2 в общинските администрации могат да се заемат и по трудово правоотношение.
(6) От лица, работещи по трудово правоотношение, се заемат следните длъжности:
1. експертните длъжности със спомагателни функции;
2. техническите длъжности.
Чл. 4. Ръководните длъжности в администрацията са длъжностите, посочени в раздел "А" на Единния класификатор на длъжностите в администрацията.
Чл. 5. Служителите на ръководна длъжност в администрацията:
1. ръководят, включително планират, организират, контролират и координират, съответната администрация и/или структурно звено;
2. носят отговорност за изпълнението на задачите на администрацията и/или на структурното звено пред съответния държавен орган;
3. отчитат дейността на администрацията и/или на структурното звено пред съответния държавен орган;
4. ръководят работата на непосредствено подчинените им служители в съответната администрация и/или структурно звено.
Чл. 6. (1) Експертните длъжности с аналитични и/или контролни функции са посочени в раздел "Б" на Единния класификатор на длъжностите в администрацията, като тяхното изпълнение е свързано със:
1. изготвяне на становища по проекти на нормативни актове, на стратегии, концепции и проблеми;
2. участие в разработването на проекти на стратегии, концепции, програми и на нормативни актове;
3. изготвяне на анализи и прогнози;
4. събиране и обработка на информация, поддържане на регистри и бази данни;
5. прилагане на законодателството, анализиране и разработване на предложения за решения на управленски проблеми;
6. осъществяване на контролни функции както по отношение на дейността на администрацията, така и спрямо дейността на други физически и/или юридически лица, когато това е определено с нормативен акт;
7. изготвяне на анализи на практиката по прилагане на нормативни актове и на предложения за решаване на възникнали проблеми;
8. предоставяне на административни услуги.
(2) Длъжността "съветник" е свързана с изготвянето на високопрофесионални становища и оценки по секторни политики, с разработването на общонационални концепции и стратегии в съответната област на управлението, с разработването на проекти на нормативни и други актове и подпомагане на тяхното прилагане. Съветникът носи пряка отговорност във връзка с осъществяваната от него дейност.
(3) В зависимост от възложените служебни задължения и необходимите за тяхното изпълнение професионална квалификация, образователна степен и професионален опит длъжностите "експерт" и "инспектор" в администрацията имат четири групи, подредени в низходящ ред - съответно държавен, главен, старши и младши. При определяне на длъжностите в съответната администрация трябва да се има предвид следното:
1. длъжността "държавен експерт" е свързана с изготвянето на високопрофесионални експертни анализи, прогнози и становища и с разработването на проекти на нормативни актове от общонационално значение; дейността е свързана с консултации по прилагането на нормативни актове, както и с координираща функция между администрациите; държавният експерт носи пряка отговорност във връзка с осъществяваната от него дейност; длъжността може да се използва в централната администрация (без териториалните й звена), в областните администрации и в администрацията на Столичната община;
2. длъжността "главен експерт" е свързана с разработването на експертни анализи и изготвянето на становища по важни проблеми от дейността на администрацията и отговори на запитвания на физически и юридически лица, с изготвянето на експертни мнения във връзка с осъществяване правомощията на ръководителя на администрацията и подобряване на административното обслужване; главният експерт носи пряка отговорност във връзка с прилагането на нормативните актове и предлаганите от него решения;
3. длъжността "старши експерт" е свързана с обработката на преписки, изготвянето на анализи и предложения, засягащи дейността на съответната администрация и гражданите, поддържането на регистри и бази данни, с осъществяването на дейности, свързани с правомощията на органа на държавна власт като ръководител на съответната администрация; старшият експерт носи пряка отговорност за извършваните от него действия във връзка с изпълнението на длъжността;
4. длъжността "младши експерт" е свързана с подкрепа на дейността на по-високите длъжностни нива чрез събиране и систематизиране на информация, с обработка на бази данни, с проучване и обобщаване на различни практики, проблеми и алтернативни решения във връзка с дейността на администрацията; младшите експерти могат да осъществяват дейности по административното обслужване;
5. длъжността "държавен инспектор" е свързана с осъществяването на контролни функции по прилагане на законодателството, изискващи голям професионален опит в съответната област на дейност, с изготвянето на анализи и предложения във връзка с контролната дейност; държавният инспектор носи пряка отговорност за съставяните от него актове, както и за действията си във връзка с осъществяването на контролната дейност; длъжността се използва в централната администрация (без териториалните й звена), в областните администрации и за инспекторите по чл. 127, ал. 2 от Закона за държавния служител;
6. длъжността "главен инспектор" е свързана с осъществяването на контролни функции по прилагане на законодателството в дейността на администрацията и на други физически или юридически лица и с изготвянето на анализи и отчети във връзка с контролната дейност; главният инспектор носи пряка отговорност за съставяните от него актове, както и за действията си в изпълнение на длъжността;
7. длъжността "старши инспектор" е свързана с осъществяването на контролни функции по прилагане на законодателството в дейността на администрацията и на други физически или юридически лица; старшият инспектор носи пряка отговорност за съставяните от него актове;
8. длъжността "младши инспектор" е свързана с осъществяването на контролни функции по прилагане на законодателството в дейността на администрацията и на други физически или юридически лица под прякото ръководство на инспектори от по-високи длъжностни нива, както и със събирането, обработването и систематизирането на информация във връзка с контролната дейност; младшият инспектор носи пряка отговорност за съставяните от него актове.
Чл. 7. (1) Длъжността "правителствен агент" се ползва в Министерството на правосъдието, като е свързана с осъществяването на процесуално представителство на Република България пред Европейския съд по правата на човека (ЕСПЧ), с подготвянето на проекти на спогодби и с осъществяването на действия, свързани с изпълнението на влезли в сила решения на ЕСПЧ.
(2) Длъжностите "главен архитект" и "главен инженер" са свързани с осъществяването на определени с нормативен акт функции в общинската администрация.
(3) Длъжността "юрисконсулт" е свързана с осъществяването на процесуално представителство на съответния орган на държавна власт или юридическото лице, както и с изразяването на становища или с разработването на предложения за решения на правни проблеми, свързани с дейността на съответната администрация.
(4) Длъжността "счетоводител" е свързана с осъществяването на определени с нормативни актове функции по счетоводната дейност и отчетност в съответната администрация.
(5) В зависимост от възложените служебни задължения и необходимите за тяхното изпълнение професионална квалификация и професионален опит длъжностите "юрисконсулт" и "счетоводител" се степенуват в 3 групи, подредени в низходящ ред - съответно главен, старши и младши, като се вземат предвид обхватът и обемът на изпълняваната от тях дейност.
Чл. 8. (1) Експертните длъжности със спомагателни функции са посочени в раздел "В" на Единния класификатор на длъжностите в администрацията, като тяхното изпълнение е свързано с подпомагане и осигуряване дейността на служителите на ръководна длъжност, както и на служители, заемащи длъжности в по-високи длъжностни нива в съответната администрация.
(2) В зависимост от възложените служебни задължения и необходимите за тяхното изпълнение професионална квалификация и професионален опит длъжността "специалист" има 3 групи, подредени в низходящ ред - съответно главен, старши и младши, като се има предвид следното:
1. длъжността "главен специалист" е свързана с техническата обработка на преписките, практическото прилагане на законодателството, систематизирането на информация и административно обслужване; главният специалист носи пряка отговорност за действията си в изпълнение на длъжността и осигурява професионални съвети на младшите специалисти;
2. длъжността "старши специалист" е свързана с техническата обработка на преписките, практическото прилагане на законодателството, систематизирането на информация и административно обслужване;
3. длъжността "младши специалист" е свързана с изпълнението на общи спомагателни функции, с набирането и обработването на информация, регистрирането на преписки и административно обслужване.
(3) Длъжността "технически сътрудник" е свързана с техническото осигуряване и обслужване на съответния орган на държавна власт или на служител на ръководна длъжност, както и с извършването на конкретни експертни дейности.
Чл. 9. (1) Техническите длъжности са посочени в раздел "Г" на Единния класификатор на длъжностите в администрацията, като тяхното изпълнение е свързано с техническото обслужване и подпомагане на дейността на администрацията и/или на други служители.
(2) В зависимост от възложените служебни задължения и необходимата за тяхното изпълнение професионална квалификация и/или обща подготовка може да се използват уточняващи наименования, като: шофьор, закупчик, снабдител, куриер, машинописец, оператор на ..., механик, монтьор, готвач, сервитьор, помощник-готвач, работник в кухня, градинар, телефонист, портиер, охрана, общ работник, хигиенист (чистач) и други подобни, конкретизирани с длъжностната характеристика.
Чл. 10. (1) Териториалните звена на министерствата и на администрациите от първо ниво, които извършват дейност на територията на една или повече области, ползват длъжности от длъжностните нива за второ ниво администрации.
(2) Териториалните звена на министерствата и на администрациите от първо и второ ниво, които извършват дейност на територията на една или повече общини, ползват длъжности от длъжностните нива за общината, в която е седалището на териториалното звено, в зависимост от броя на населението й.
(3) Териториалните звена на администрациите от второ ниво, които извършват дейност на територията на една или повече области, ползват длъжности за общини с население над 50 000 души.
Глава трета
ДЛЪЖНОСТНО РАЗПИСАНИЕ И НОРМАТИВИ ЗА ЧИСЛЕНОСТ
Чл. 11. (1) Ръководителят на администрацията утвърждава длъжностно разписание по образец съгласно приложение № 1.
(2) В длъжностното разписание се определят конкретните длъжности, които ще се използват в администрацията, при спазване на Единния класификатор на длъжностите в администрацията, разпоредбите на наредбата и специфичните изисквания, определени с нормативен акт.
(3) Въз основа на утвърденото длъжностно разписание, актовете за назначаване на държавните служители, сключените трудови договори и допълнителните споразумения към тях се изготвя поименно разписание на длъжностите по образец съгласно приложение № 2.
Чл. 12. (1) При разработването и утвърждаването на длъжностното разписание задължително се спазват следните нормативи за численост на персонала по длъжности:
1. числеността на лицата, заемащи ръководни длъжности, не може да надвишава 20 на сто от определената обща численост, като в общата численост на администрацията не се включват изборните длъжности и органите по чл. 19 от Закона за администрацията, техните заместници, а за общинските администрации - и кметските наместници;
2. числеността на лицата, заемащи длъжностите "държавен експерт" и "държавен инспектор" в администрацията, включително в инспекторатите, не може да надвишава 20 на сто от експертните длъжности в администрацията;
3. числеността на персонала в централните администрации, с изключение на администрациите на Народното събрание, на Президента и на Министерския съвет, е, както следва:
а) кабинет на министър - до 5 на сто от общата численост на персонала;
б) обща администрация - до 30 на сто от общата численост на персонала, съответно до 35 на сто за администрациите, които не образуват кабинети на министър;
в) специализирана администрация - не по-малко от 60 на сто от общата численост на персонала;
4. числеността на персонала в областните администрации е, както следва:
а) обща администрация - до 30 на сто от общата численост на персонала;
б) специализирана администрация - не по-малко от 65 на сто от общата численост на персонала;
5. числеността на персонала в специализираната администрация в общинските администрации е до 70 на сто от общата численост на персонала;
6. в специализираната администрация видът и броят на звената се определят при спазване на следните нормативи за численост:
а) дирекция - не по-малко от 10 щатни бройки, а за общинската администрация в общини с население до 50 000 души - не по-малко от 6 щатни бройки;
б) отдел - не по-малко от 6 щатни бройки, а за общинската администрация в общини с население до 50 000 души - не по-малко от 3 щатни бройки;
в) сектор - не по-малко от 3 щатни бройки;
7. за главните дирекции по чл. 4, ал. 2 от Закона за администрацията не се прилагат нормативи за числен състав;
8. инспекторатите се организират на пряко подчинение на съответния министър или председател на държавна агенция в рамките на утвърдената с устройствения правилник численост;
9. в администрацията на държавните комисии по чл. 50 и на агенциите по чл. 54 от Закона за администрацията общата администрация се организира в една дирекция, когато общата численост на персонала е до 50 души, а за специализираната администрация се спазват нормативите по т. 6;
10. при численост на персонала под 10 щатни бройки администрациите на общините могат да се организират в една дирекция, която се ръководи пряко от секретаря на общината.
(2) Алинея 1, т. 1 не се прилага за Министерството на земеделието и горите.
(3) Алинея 1, т. 2 не се прилага за администрациите на Народното събрание, на Президента и на Министерския съвет.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1. Администрациите на Народното събрание, на Президента на Република България и на Министерския съвет могат да ползват длъжността "младши експерт" за срок до 3 години от влизането в сила на наредбата като длъжност от длъжностно ниво Б5 съгласно Единния класификатор на длъжностите в администрацията. Длъжността може да бъде заемана само от служители, които към датата на влизане в сила на наредбата са назначени на такива длъжности по служебно или по трудово правоотношение.
§ 2. Наименованията на длъжностите на държавните служители - граждански лица, в Министерството на вътрешните работи се определят от министъра на вътрешните работи.
§ 3. Наименованията на длъжностите на държавните служители - офицери, сержанти и граждански лица, както и на лицата, работещи по трудово правоотношение, в Главна дирекция "Изпълнение на наказанията" към Министерството на правосъдието се определят от министъра на правосъдието.
§ 4. Длъжностите за граждански лица от Българската армия и структурите на подчинение на министъра на отбраната, които не прилагат Закона за администрацията и Закона за държавния служител, се определят с акт на Министерския съвет по предложение на министъра на отбраната.
§ 5. (1) Използването на други наименования на длъжностите в администрацията е допустимо само ако е предвидено в специален закон.
(2) Определянето на наименованията на длъжностите и посочването им в съответното длъжностно ниво, установено с Единния класификатор на длъжностите в администрацията, се извършват с акт на органа на държавна власт съгласувано с министъра на финансите и с министъра на държавната администрация.
(3) Използването на наименования на специфични длъжности в администрацията на Народното събрание и в администрацията на Президента и определянето им в съответното длъжностно ниво се извършва от председателя на Народното събрание и от Президента съгласувано с министъра на финансите и с министъра на държавната администрация.
(4) Размерите на основните заплати на специфичните длъжности, определени по реда на ал. 2 и 3, се определят съгласно минималните и максималните размери, посочени за съответното длъжностно ниво.
Приложение № 1
към чл. 11, ал. 1
УТВЪРЖДАВАМ:
ДЛЪЖНОСТНО РАЗПИСАНИЕ
на ..................................
в сила от ...........................
¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤
№ ¦ Структур- ¦ Численост ¦ Длъж- ¦ ПМС ¦ Прило- ¦ Поре- ¦ Вид пра- ¦ Код ¦ Минимални изисквания ¦ Основна месечна ¦ Забе-
по ¦ ни звена и ¦ на пер- ¦ ностно ¦ № ¦ жение ¦ ден ¦ воотно- ¦ по ¦ за заемане на длъжността ¦ заплата (в лв.) ¦ лежка
ред¦ длъжност- ¦ сонала ¦ ниво от ¦ ¦ № ¦ номер ¦ шение ¦ НКП Ј¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤°
¦ ни наиме- ¦ (брой) ¦ ЕКДА ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ образо- ¦ ранг ¦ професи- ¦други ¦ мини- ¦ макси- ¦
¦ нования ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ вателна ¦ ¦ онален ¦ ¦ мална ¦ мална ¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ степен ¦ ¦ опит ¦ ¦ ¦ ¦
¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤
1 ¦ 2 ¦ 3 ¦ 4 ¦ 5 ¦ 6 ¦ 7 ¦ 8 ¦ 9 ¦ 10 ¦ 11 ¦ 12 ¦ 13 ¦ 14 ¦ 15 ¦ 16
¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤
А. Кабинет на министър-председателя, заместник министър-председател,
министър или областен управител
1. ............................
Б. Обща администрация
1. ............................
В. Специализирана администрация
1. ............................
Г. Други
1. ............................
РЕКАПИТУЛАЦИЯ:
Численост на персонала общо ....... бр.
в т.ч.
Кабинет на министър-председателя,
заместник министър-председател,
министър или областен управител ....... бр.
обща администрация ....... бр.
специализирана администрация ....... бр.
други ....... бр.
Ръководител "Човешки ресурси":
Главен счетоводител:
Приложение № 2
към чл. 11, ал. 3
ПОИМЕННО РАЗПИСАНИЕ НА ДЛЪЖНОСТИТЕ
на ................................................
¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
№ ¦ Структурни ¦ Име, ¦ Образо- ¦ Длъж- ¦ ПМС ¦ Прило- ¦ Поре- ¦ Вид пра- ¦ Код ¦ Основно месечно ¦ Допълнителни ¦Брутна
по ¦ звена и ¦ презиме,¦ вателна ¦ ностно¦ № ¦ жение ¦ ден ¦ воотно- ¦ по ¦ възнаграждение (в лв.) ¦ възнаграждения ¦месеч-
ред¦ длъжност- ¦ фамилия ¦ степен ¦ ниво ¦ ¦ № ¦ номер ¦ шение ¦ НКП Ј¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤°на зап-
¦ ни наиме- ¦ ¦ ¦ от ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ мини- ¦ макси- ¦ индиви- ¦ продължи- ¦ други ¦ лата
¦ нования ¦ ¦ ¦ ЕКДА ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ мална ¦ мална ¦ дуална ¦ телна работа ¦(в лв.) ¦(в лв.)
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ основ- ¦ основ- ¦ основ- ¦ (прослужено ¦ ¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ на ме- ¦ на ме- ¦ на ме- ¦ време) ¦ ¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ сечна ¦ сечна ¦ сечна Ј¤¤¤¤¤ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤° ¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦заплата ¦заплата ¦ заплата ¦ % ¦ сума ¦ ¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦за длъж- ¦за длъж- ¦ ¦ ¦ (в лв.) ¦ ¦
¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ¦ ността ¦ ността ¦ ¦ ¦ ¦ ¦
¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤Ґ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
1 ¦ 2 ¦ 3 ¦ 4 ¦ 5 ¦ 6 ¦ 7 ¦ 8 ¦ 9 ¦ 10 ¦ 11 ¦ 12 ¦ 13 ¦ 14 ¦ 15 ¦ 16 ¦ 17
¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤Ў¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
РЕКАПИТУЛАЦИЯ:
1. Численост на персонала - общо бр.
(утвърдена с бюджета или с друг нормативен акт за съответния
период) бр.
в т.ч.:
1.1. Кабинет на министър-председателя, заместник министър-председател,
министър или областен управител бр.
1.1.1. в т.ч. заместник-министри или заместник областни управители бр.
1.2. Областен управител бр.
1.3. Кмет на община (кметство) бр.
1.4. Кметски наместник бр.
1.5. Останал персонал бр.
2. Средна брутна заплата на едно лице - общо лв.
(утвърдена с бюджета или с друг нормативен акт за съответния
период) лв.
в т.ч.:
2.1. Кабинет на министър-председателя, заместник
министър-председател, министър или областен управител лв.
2.1.1. в т.ч. заместник-министри или заместник областни управители лв.
2.2. Областен управител лв.
2.3. Кмет на община (кметство) лв.
2.4. Кметски наместник лв.
2.5. Останал персонал лв.
3. Средства за работна заплата
(т. 3.1 + т. 3.2 + т. 3.3 + т. 3.4 + т. 3.5) - общо лв.
в т.ч.
3.1. Кабинет на министър-председателя, заместник
министър-председател, министър или областен управител лв.
3.1.1. в т.ч. заместник-министри или заместник областни управители лв.
3.2. Областен управител лв.
3.3. Кмет на община (кметство) лв.
3.4. Кметски наместник лв.
3.5. Останал персонал лв.
Ръководител на звено "Човешки ресурси": Главен счетоводител:
Дата:
- donna2
- Потребител
- Мнения: 992
- Регистриран на: 17 Юни 2004, 18:48
Re: Юриконсулт към община
то и закона за държавния служител май е в разрез с КТ, според чийто чл.1:
(2) (Нова - ДВ, бр. 2 от 1996 г.) Отношенията при предоставянето на работна сила се уреждат само като трудови правоотношения.
В случая какво предоставя държавния служител на работодателя-държавата, освен работната си сила?
Според конституцията, статута на държавния служител се урежда с отделен закон, но само относно назначаване и освобождаване от длъжност, прово на стачка и синдикална дейност.(чл.116). А пък ЗДСл. е доста разширен и излиза доста надалеч от този обсег.
Също така според ЗА ("Чл. 19а. (1) Министър-председателят, заместник министър- председателите, министрите, заместник-министрите, областните управители, заместник областните управители, кметовете на общини и заместник-кметовете на общини имат всички права по трудово правоотношение освен тези, които противоречат или са несъвместими с тяхното правно положение."), изброените лица са с права по трудов догов. Значи те не са държавни служители?
ЗДСл. в този си вид е излишен, дори е противоконституционен, защото дава правилегии на една кастова прислойка, която е освободена от внасяне на лични социални и здравни осигуровки например. А нали според конституцията всички сме равни?
(2) (Нова - ДВ, бр. 2 от 1996 г.) Отношенията при предоставянето на работна сила се уреждат само като трудови правоотношения.
В случая какво предоставя държавния служител на работодателя-държавата, освен работната си сила?
Според конституцията, статута на държавния служител се урежда с отделен закон, но само относно назначаване и освобождаване от длъжност, прово на стачка и синдикална дейност.(чл.116). А пък ЗДСл. е доста разширен и излиза доста надалеч от този обсег.
Също така според ЗА ("Чл. 19а. (1) Министър-председателят, заместник министър- председателите, министрите, заместник-министрите, областните управители, заместник областните управители, кметовете на общини и заместник-кметовете на общини имат всички права по трудово правоотношение освен тези, които противоречат или са несъвместими с тяхното правно положение."), изброените лица са с права по трудов догов. Значи те не са държавни служители?
ЗДСл. в този си вид е излишен, дори е противоконституционен, защото дава правилегии на една кастова прислойка, която е освободена от внасяне на лични социални и здравни осигуровки например. А нали според конституцията всички сме равни?
- geo_18
- Младши потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 21 Мар 2004, 14:48
Re: Юрисконсулт към община
Във въпросното ПМС № 47/01.03.04г. вече не се говори за категории общини, а за длъжностни нива. В зависимост от длъжността на която сте назначена / младши, старши или главен юрисконсулт/ и според броя на населението в общината или района ще видете в съответната графа на какви условия следва да отговаряте за заемане на длъжността.Прави впечатление, че за юрисконсултите са предвидени само служебни правоотношения т.е те са държавни служители. А в ПМС №48/01.03.2004г. ще намерите съоветното на длъжностното ниво основно месечно възнаграждение / min-max/. Аз също съм юрист, но в малка община и съм възмутена от горните ПМС-та.
- u.k.
Re: Юрисконсулт към община
Аз все още не съм назначена, ако бях щях да знам...
Да, и аз ги гледах тези ПМСта онзи ден...
Оказа се, че преобразуването в д-вни с-ли в тази община тепърва предстои. Т.е. ще започна(ако започна) по трудов д-р, а вероятно в последствие ще бъде въведен статут на държавес служител.
Да, и аз ги гледах тези ПМСта онзи ден...
Оказа се, че преобразуването в д-вни с-ли в тази община тепърва предстои. Т.е. ще започна(ако започна) по трудов д-р, а вероятно в последствие ще бъде въведен статут на държавес служител.
- Пенка
Re: Юриконсулт към община
PRAVA SI DONNA2.TAKA E.
- mefistofel
- Нов потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 22 Окт 2002, 15:31
Re: Юриконсулт към община
Май трябва да се помисли ,как се съотнасят един към друг тези закони и наредбата- все пак , в .чл.3 ал.4 т.3 от наредбата се говори за юрисконсулкти в множествено число.
А и друго, кой ще ти плаща заплатата в общината- държавата ли или от бюджета на общината- смятам,че е една недомислица и общо взете на практика-в държ.администрация ще са държ.служители , а в общинската администрация - на трудови правоотношения.
А министър -председателя на какво правоотношение е: ;)))
А и друго, кой ще ти плаща заплатата в общината- държавата ли или от бюджета на общината- смятам,че е една недомислица и общо взете на практика-в държ.администрация ще са държ.служители , а в общинската администрация - на трудови правоотношения.
А министър -председателя на какво правоотношение е: ;)))
- спешен кабинет
Re: Юриконсулт към община
Darjavni slujiteli sa - vij novia edinen klasifikator za dlajnostite v administraciata.
- Toshko
Re: Юриконсулт към община
Не е републикански служител! Това се извлича от закон за администрацията, от приложенията за длъжностите. В този ред на мисли, следователно, юрисконсултът няма правото да се явява по дела пред съд, а само посоченият в Исковата Молба ответник, какъвто той не е!! Може да дава съвети, но това да става преди заседането в съда. Трябва по делото да се явява респективният орган, ИАА на когото искаме да атакуваме!! Тези ЮК не полагат клетвата, ксоято полагат другшите РС-републикански служители и което е още един аргумент в подкрепа на твърдението ми, че не бива да се месят там, където не са призовани да се явяват. Всеки може на основание чл. 114 от ГПК да иска от съда, ответникът лично да се яви в съдената зала за да отговоря на зададените в ИМ въпроси. Така че, не пропускайте въпросите си в ИМ и оспорете явяването на юрисконсулта по делото.
- Imperato
Re: Юриконсулт към община
"3. длъжностите "главен счетоводител", "главен архитект", "главен инженер" и юрисконсултските длъжности." При Донна в кметството в Свищов, има юрисконлуст пенсионер, който работи по "граждански договор". Намерили му място, за да не заплащат осигуровки. Много са подобните случаи. И той се явява по дела, което е недопустимо.
- Imperato
Re: Юриконсулт към община
Императоре, много по-драматично, от юрисконсулта -пенсионер в кметството, е плачевното положение на Академик Свищов,които явно ще изпаднат от професионалния футбол в треторазредните дивизии.
Направете нещо по въпроса :)
Направете нещо по въпроса :)
- Toshko
Re: Юриконсулт към община
айде пак се започна с измишльотините
- donna2
- Потребител
- Мнения: 992
- Регистриран на: 17 Юни 2004, 18:48
Re: Юриконсулт към община
само дето аз не работая в кметството и по делата се явява адвокат
- donna2
- Потребител
- Мнения: 992
- Регистриран на: 17 Юни 2004, 18:48
Re: Юриконсулт към община
Да, държавен служител е. Аз съм юрисконсулт в община.
- pokahontas
- Младши потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 04 Апр 2004, 20:58
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта