- Дата и час: 30 Ное 2024, 22:35 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Промени в Закона за правната помощ
|
|
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Промени в Закона за правната помощ
Разбрахте ли за предлаганите промени в закона за правната помощ и какво мислите за тях? Струва ли Ви се целесъобразно да се създават регионални бюра за правна помощ и няма ли това да затрудни още повече работата на тези от нас които осъществяват правна помощ, като ще ни се наложи да "контактуваме"/меко казано/ с още една институция?
- alena_
- Потребител
- Мнения: 149
- Регистриран на: 29 Мар 2007, 17:01
Една година измина вече,откакто Закона за правната помощ се прилага.Темата е абсолютно актуална за всички ,на които им се налага да работят с него- полиция,дознатели,следователи,съдии,прокурори и в никакъв случай не на последно място адвокати.
С идеята да се създадат регионални бюра-разклонения/поделения/на Националното бюро за правна помощ има известно основание и смисъл,но не е развита изцяло и многопосочно,от каквото развитие има нужда системата за правна помощ изобщо.
Закона за правната помощ превърна адвокатските съвети в почти постоянно действащ орган,тъй като се налага непрекъснато да определя адвокатите,които да оказват правна помощ пред полиция,следствие,съд и пр.
Критериите за определянето на адвокатите за оказване на правна помощ са неясни-не са подходящи нито електронната система на принципа на случайия избор,нито така наречената специализация на адвокатите ,което важи особено за провинцията,където все повече се
налага специалиста по всичко-важно е да вървят парите.
Да не говорим за това,че обвиняемите и подсъдимите се научиха ,че имат право на избор на адвокат и оттук се започна една....не ми се говори.
със създавенот на регионални бюра на практика действат успоредно две системи-тази на адвокатурата ,и тази на бюрата за правна помощ.
Аз това не го разбирам,ако може обяснете ми го вие-защо е необходимо това?
С идеята да се създадат регионални бюра-разклонения/поделения/на Националното бюро за правна помощ има известно основание и смисъл,но не е развита изцяло и многопосочно,от каквото развитие има нужда системата за правна помощ изобщо.
Закона за правната помощ превърна адвокатските съвети в почти постоянно действащ орган,тъй като се налага непрекъснато да определя адвокатите,които да оказват правна помощ пред полиция,следствие,съд и пр.
Критериите за определянето на адвокатите за оказване на правна помощ са неясни-не са подходящи нито електронната система на принципа на случайия избор,нито така наречената специализация на адвокатите ,което важи особено за провинцията,където все повече се
налага специалиста по всичко-важно е да вървят парите.
Да не говорим за това,че обвиняемите и подсъдимите се научиха ,че имат право на избор на адвокат и оттук се започна една....не ми се говори.
със създавенот на регионални бюра на практика действат успоредно две системи-тази на адвокатурата ,и тази на бюрата за правна помощ.
Аз това не го разбирам,ако може обяснете ми го вие-защо е необходимо това?
- kasidi
- Потребител
- Мнения: 327
- Регистриран на: 24 Яну 2006, 19:00
С проекта можете да се запознаете на страницата на Софийска адвокатска колегия, в актуална информация.
- alena_
- Потребител
- Мнения: 149
- Регистриран на: 29 Мар 2007, 17:01
Днес прочетох проекта за изменение и допълнение на ЗПП. Предложените промени имат за цел да направят от НБПП един държавен орган с поделения в цялата страна, които да се напълнят с държавни готованци на бюджетна ясла.
Освен това, се иска увеличаване на броя на членовете на НБПП от 5 на 7 члена, т.е. още пари от бюджета за "нашите" хора. Забележете, че министър-председателят назначава председателят и зам-председателят на НБПП по предложение на министъра на правосъдието до МС.
А голямата цел е да се издухат АДВОКАТИТЕ !
Адвокатските съвети като органи в организацията на правната помощ са изключени! ! !
Това е безпрецедентен удар срещу адвокатурата!
Това е удар, насочен и срещу правото на защита!
Единствено, остава ВАС да избира останалите редови членове на НБПП! Сигурно не са видели чл.11, ал.3 от ЗПП
Аз ще предложа на адвокатския съвет да изрази мнението си по предложения законопроект и да ангажираме народните представители от нашия избирателен район да изразят мнението ни, включителни и чрез гласуване.
Освен това, се иска увеличаване на броя на членовете на НБПП от 5 на 7 члена, т.е. още пари от бюджета за "нашите" хора. Забележете, че министър-председателят назначава председателят и зам-председателят на НБПП по предложение на министъра на правосъдието до МС.
А голямата цел е да се издухат АДВОКАТИТЕ !
Адвокатските съвети като органи в организацията на правната помощ са изключени! ! !
Това е безпрецедентен удар срещу адвокатурата!
Това е удар, насочен и срещу правото на защита!
Единствено, остава ВАС да избира останалите редови членове на НБПП! Сигурно не са видели чл.11, ал.3 от ЗПП
Аз ще предложа на адвокатския съвет да изрази мнението си по предложения законопроект и да ангажираме народните представители от нашия избирателен район да изразят мнението ни, включителни и чрез гласуване.
- Sarra
- Потребител
- Мнения: 159
- Регистриран на: 17 Яну 2007, 16:26
Мога да предложа на председателя на НБПП да внесе в МС още един законопроект в областта на правната помощ на основание чл.8, т.7 от ЗПП с точка единствена:
" В чл.8, т.7 от ЗПП се добавя: "... председателя на Висшия адвокатски съвет и председателите на адвокатските съвети на всички адвокатски колегии в РБ."
" В чл.8, т.7 от ЗПП се добавя: "... председателя на Висшия адвокатски съвет и председателите на адвокатските съвети на всички адвокатски колегии в РБ."
- Sarra
- Потребител
- Мнения: 159
- Регистриран на: 17 Яну 2007, 16:26
Sarra,за какъв удар срещу адвокатурата,за какъв удар срещу правото на защита говориш????!!!!
Правото на защита е само на книга-ФОРМАЛНО !Осъщствявано от все още така наричаните"служебни "защитници.Я,ми кажи за някоя оправдателна присъда ,постигната от служебен защитник?Но,не -дай ми по-реален пример:например ако си била ,определяна за адвокат,оказващ "безплатна" правна помощ ,колко и какви доказателства си представила от името или вместо задочно съдения "клиент"?Или: по бракоразводно дело,ако си била адвокат на призования чрез Д.В. ,отсъстващ ответник?
Я,да не се заблуждаваме! ЗПП е едно недоносче-в него няма визия нито за правото на защита,нито за системата на правната помощ.Но съм съгласна,че е работен с визия за пари,но не за всички адвокати ,и... на гърба на данъкоплатеца-лесни пари и формална защита!Да не говорим,че се плаща по ЗПП за процесуално представителство-само и само да се проведе процеса.Та ,за удар срещу коя адвокатура,става дума,за удар на какво и чие право на защита ,става дума???
Работният вариант на проекта за изменение на ЗПП е публикуван на сайта на Софийска адвокатска колегия"Актуална информация".
Правото на защита е само на книга-ФОРМАЛНО !Осъщствявано от все още така наричаните"служебни "защитници.Я,ми кажи за някоя оправдателна присъда ,постигната от служебен защитник?Но,не -дай ми по-реален пример:например ако си била ,определяна за адвокат,оказващ "безплатна" правна помощ ,колко и какви доказателства си представила от името или вместо задочно съдения "клиент"?Или: по бракоразводно дело,ако си била адвокат на призования чрез Д.В. ,отсъстващ ответник?
Я,да не се заблуждаваме! ЗПП е едно недоносче-в него няма визия нито за правото на защита,нито за системата на правната помощ.Но съм съгласна,че е работен с визия за пари,но не за всички адвокати ,и... на гърба на данъкоплатеца-лесни пари и формална защита!Да не говорим,че се плаща по ЗПП за процесуално представителство-само и само да се проведе процеса.Та ,за удар срещу коя адвокатура,става дума,за удар на какво и чие право на защита ,става дума???
Работният вариант на проекта за изменение на ЗПП е публикуван на сайта на Софийска адвокатска колегия"Актуална информация".
- kasidi
- Потребител
- Мнения: 327
- Регистриран на: 24 Яну 2006, 19:00
Драги ми Kasidi, позволи ми да не се съглася с теб. Първо не е справедливо да поставяш всички колеги оказващи правна помощ под един общ знаменател. Сигурно има и такива които не си вършат съвестно работата. Аз лично като адвокат предоставящ правна помощ съм успяла да прекратя две дела поради липса на доказателства и съм постигнала една оправдателна присъда.Познавам и други такива колеги.
Друг е въпроса, че хонорарите които се изплащат /не мога да схвана принцип при тяхното определяне/ не могат да те стимулират. За процесуални действия извършени в един ден получаш същата сума, както при явяване на пет съдебни заседание по едно дело, проточило се една година. Незнам може би тук е проблема.
Друг е въпроса, че хонорарите които се изплащат /не мога да схвана принцип при тяхното определяне/ не могат да те стимулират. За процесуални действия извършени в един ден получаш същата сума, както при явяване на пет съдебни заседание по едно дело, проточило се една година. Незнам може би тук е проблема.
- alena_
- Потребител
- Мнения: 149
- Регистриран на: 29 Мар 2007, 17:01
alena_,моля те прочети внимателно мнението ми-някъде да съм засегнала конкретен адвокат и въобще адвокати?Лично аз подлагам на доста сериозна критика ЗПП.Успоредно действат две организации-една държавна и една частна по определянето и отчитането и заплащането на правната помощ.Може и да има случаи,за които ти говориш,но зависи за какви случаи става дума и дали не са изключения-може би говориш за прекратяване на наказателни дела поради изтекла давност.Впрочем не считаш ли за нужно да напишеш повече за оправдталената присъда,за да ти повярваме.
- kasidi
- Потребител
- Мнения: 327
- Регистриран на: 24 Яну 2006, 19:00
kasidi, хубав - лош, ЗПП е факт.
И оправдателните присъди на адвокатите оказващи правна помощ /!!!/ изощо не са изключение!
Лично моите / от една година / са три, едната вече е потвърдена на втора инстанция, за другата е пуснат протест, но все още не е образувано дело. Резултатът обаче е ясен...няма доказателства - не може да има осъдителна присъда. Третата оправдателна присъда не е обжалвана и не е протестирана- т.ст. в сила е...и колкото и нескромно да звучи, нямам осъдителна присъда, в същинския смисъл, освен случаите на съкратено съдебно производство по глава 27 НПК - два и се съгласих по изключително настояване на подсъдимите / по- различни съображения/ по които естествено наказанията са под минимума и са комулирани с други " геройства", имам и едно- две споразумения, но те са още от преди нова година и съм решила в случайте на служебна защита да не правя такива, защото се подиграват с нас при плащането / до 120 лева /.
Уверявам те, голяма част от адвокатите, които работим и като служебни такива, с еднакво усърдие се подготвяме и за служебните и за пълномощните защити, защото при тях представяме и себе си.
Въпросът със заплащането е много болезнен и ужасно неприятен, но нали не това е най- важното.
Липсва стимулация и това е категорично. НБПП изобщо не се интересува от това колко труд ни струва едно дело. Търсят се кусури
/ незаконосъобразни/ само и само да не ни платят за труда. Лошото е както вече съм споменавала, че всеки крещи поединично.
А, че ЗПП трябва да бъде променен е очевидно. Крайно време е да бъде дадена възможност на адвокатите да обжалват актовете на бюрото /което си дерибейства на наш гръб/, крайно време е да спрат да наказват адвокатите заради направени / или липса на актове на съда и разследващите органи. Сега на практика ние сме виновни за всичко, нямаме никакви права и ако някои реши да откаже поета защита го очаква наказание. А, че оказваме безплатна правна помощ...на кой му пука!
И, че с това на практика нарушаваме ЗА.
Като потърпевша от поредната лудост на НБПП не мога да остана равнодушна към темата. Законът следва да се промени, но не по начина по които е угодно на шепа хорица от НБПП.
Извън темата: Въпреки, че трябваше НБПП да започне работа от 03.05., на новият си адрес, това още не се е случило. И като гледам няма изгледи това да стане скоро!
Но за тях може....
Ето затова не обиждайте служебните защитници, и не си позволявайте да наричате труда им формален, защото говори за неразбиране и липса на правилна информация.
А ако ви стиска и сте колега адвокат, впишете се в списъка на служебните защитници и се подгответе за оказване на БЕЗПЛАТНА правна помощ - защото на практика това е положението!!!
И оправдателните присъди на адвокатите оказващи правна помощ /!!!/ изощо не са изключение!
Лично моите / от една година / са три, едната вече е потвърдена на втора инстанция, за другата е пуснат протест, но все още не е образувано дело. Резултатът обаче е ясен...няма доказателства - не може да има осъдителна присъда. Третата оправдателна присъда не е обжалвана и не е протестирана- т.ст. в сила е...и колкото и нескромно да звучи, нямам осъдителна присъда, в същинския смисъл, освен случаите на съкратено съдебно производство по глава 27 НПК - два и се съгласих по изключително настояване на подсъдимите / по- различни съображения/ по които естествено наказанията са под минимума и са комулирани с други " геройства", имам и едно- две споразумения, но те са още от преди нова година и съм решила в случайте на служебна защита да не правя такива, защото се подиграват с нас при плащането / до 120 лева /.
Уверявам те, голяма част от адвокатите, които работим и като служебни такива, с еднакво усърдие се подготвяме и за служебните и за пълномощните защити, защото при тях представяме и себе си.
Въпросът със заплащането е много болезнен и ужасно неприятен, но нали не това е най- важното.
Липсва стимулация и това е категорично. НБПП изобщо не се интересува от това колко труд ни струва едно дело. Търсят се кусури
/ незаконосъобразни/ само и само да не ни платят за труда. Лошото е както вече съм споменавала, че всеки крещи поединично.
А, че ЗПП трябва да бъде променен е очевидно. Крайно време е да бъде дадена възможност на адвокатите да обжалват актовете на бюрото /което си дерибейства на наш гръб/, крайно време е да спрат да наказват адвокатите заради направени / или липса на актове на съда и разследващите органи. Сега на практика ние сме виновни за всичко, нямаме никакви права и ако някои реши да откаже поета защита го очаква наказание. А, че оказваме безплатна правна помощ...на кой му пука!
И, че с това на практика нарушаваме ЗА.
Като потърпевша от поредната лудост на НБПП не мога да остана равнодушна към темата. Законът следва да се промени, но не по начина по които е угодно на шепа хорица от НБПП.
Извън темата: Въпреки, че трябваше НБПП да започне работа от 03.05., на новият си адрес, това още не се е случило. И като гледам няма изгледи това да стане скоро!
Но за тях може....
Ето затова не обиждайте служебните защитници, и не си позволявайте да наричате труда им формален, защото говори за неразбиране и липса на правилна информация.
А ако ви стиска и сте колега адвокат, впишете се в списъка на служебните защитници и се подгответе за оказване на БЕЗПЛАТНА правна помощ - защото на практика това е положението!!!
- alissa
- Потребител
- Мнения: 257
- Регистриран на: 07 Фев 2007, 22:50
- Местоположение: София
Колеги някой скоро да е подавал заявление за регистрация като служебен защитник?Какъв е реда и начина за вписване в списъците като служебен защитник?Носи се слух сред колегите в нашият регион че нови служебни защитници ще се вписват през септември.Това оправдано ли е и ако да защо е така?Отказите да се регистрираш като служебен защитник вероятно са свързани с готвените промени в ЗПП...........
- malanoche
- Потребител
- Мнения: 125
- Регистриран на: 05 Юли 2006, 09:53
Ето това е текста от Закона за правната помощ, според който вписването в Регистъра става само веднъж през годината, т.е. през септември (за 2007 срокът за заявленията май беше до 19.09.06 - поне в нашата колегия) :
Чл. 34. (1) Актуализиране на Националния регистър за правна помощ за следващата календарна година се прави до края на месец септември на предходната календарна година.
(2) В изключителни случаи промени в Националния регистър за правна помощ могат да се правят и в течение на годината по установения ред за вписване.
Чл. 34. (1) Актуализиране на Националния регистър за правна помощ за следващата календарна година се прави до края на месец септември на предходната календарна година.
(2) В изключителни случаи промени в Националния регистър за правна помощ могат да се правят и в течение на годината по установения ред за вписване.
- g.atanasova
- Младши потребител
- Мнения: 98
- Регистриран на: 11 Май 2005, 18:03
Съгласна съм с вас, kasidi, че не бива да се заблуждаваме.
Става дума за пари!
И аз не вкарвам никого в заблуждение като казвам, че с промените в ЗПП се цели удар срещу правото на защита и срещу адвокатурата.
При действащата процедура за определяне на адвокат, оказващ правна помощ, адвокатските съвети са орган, който организира правната помощ, заедно с НБПП (чл.6, ал.2 от ЗПП). Адвокатските съвети са органи на независимата, самоуправляващата се и самоиздържаща се адвокатура. Адвокатите задължително сме членове на адвокатска колегия и можем да извършваме адвокатска дейност само като членове на дадена адвокатска колегия. Колегията е гарант на нашата независимост и самостоятелност. Изключването на органите на адвокатурата от оценяването и определянето на адвокатите и тяхното възнаграждение,
поставя адвокатите "служебни защитници" под контрола на един орган, който е изцяло извън адвокатурата. Следователно, адвокатът вече не е член на една самоуправляваща се и независима гилдия, а наемник на НБПП, която единствена ще го назначава, оценява и ще му плаща.
Кажи ми, kasidi, това не е ли удар срещу адвокатурата?
Става дума за пари!
И аз не вкарвам никого в заблуждение като казвам, че с промените в ЗПП се цели удар срещу правото на защита и срещу адвокатурата.
При действащата процедура за определяне на адвокат, оказващ правна помощ, адвокатските съвети са орган, който организира правната помощ, заедно с НБПП (чл.6, ал.2 от ЗПП). Адвокатските съвети са органи на независимата, самоуправляващата се и самоиздържаща се адвокатура. Адвокатите задължително сме членове на адвокатска колегия и можем да извършваме адвокатска дейност само като членове на дадена адвокатска колегия. Колегията е гарант на нашата независимост и самостоятелност. Изключването на органите на адвокатурата от оценяването и определянето на адвокатите и тяхното възнаграждение,
поставя адвокатите "служебни защитници" под контрола на един орган, който е изцяло извън адвокатурата. Следователно, адвокатът вече не е член на една самоуправляваща се и независима гилдия, а наемник на НБПП, която единствена ще го назначава, оценява и ще му плаща.
Кажи ми, kasidi, това не е ли удар срещу адвокатурата?
- Sarra
- Потребител
- Мнения: 159
- Регистриран на: 17 Яну 2007, 16:26
Що се отнася до дугото ми твърдение, че предложените промени в ЗПП са удар срещу правото на защита, ще се обоснова само с един от много аргументи:
Само адвокат, който е НЕЗАВИСИМ от държавен орган, и то бюджетен орган съвместяващ всички дейности по организирането и заплащането на правната помощ, може да предостави пълна и реална защита на човека, нуждаещ се от правна помощ.
Предлага се изборът на адвокат за осъществяване на правна помощ, оценяването на предоставената правна помощ и определянето на възнаграждението за нея да се извършва от един орган - регионално бюро за правна помощ, което се назначава от председателя на НБПП, който от своя страна заедно със заместник-председателя на НБПП се назначава със заповед на министър-председателя въз основа на решение на МС по предложение на министъра на правосъдието.
Изводът се налага сам - при такъв начин на организиране на правната помощ, при който един орган определя, оценява и заплаща правната помощ, не може да има гаранции за предоставяне на адекватна правна помощ на нуждаещите се. Парица - царица, казва народът.
Само адвокат, който е НЕЗАВИСИМ от държавен орган, и то бюджетен орган съвместяващ всички дейности по организирането и заплащането на правната помощ, може да предостави пълна и реална защита на човека, нуждаещ се от правна помощ.
Предлага се изборът на адвокат за осъществяване на правна помощ, оценяването на предоставената правна помощ и определянето на възнаграждението за нея да се извършва от един орган - регионално бюро за правна помощ, което се назначава от председателя на НБПП, който от своя страна заедно със заместник-председателя на НБПП се назначава със заповед на министър-председателя въз основа на решение на МС по предложение на министъра на правосъдието.
Изводът се налага сам - при такъв начин на организиране на правната помощ, при който един орган определя, оценява и заплаща правната помощ, не може да има гаранции за предоставяне на адекватна правна помощ на нуждаещите се. Парица - царица, казва народът.
- Sarra
- Потребител
- Мнения: 159
- Регистриран на: 17 Яну 2007, 16:26
Изказвам искреното си уважение към всички изказани мнения по темата,защото от тях личи искреност и убеждение,че адвокатите,които работят по ЗПП си вършат съвестно работата.И аз вярвам в това.Очевидно трябва да япоясня какво съм имала предвид,когато употребих понятието "формална защита".
Според мен самият закон прави защитата формална.Може би трябва някой да анализира всички отчети ,подадени в НБПП,за да се види реално за какво става дума.Устаонвено е на практика ,обаче,че защита по НБПП се ползува в почти 90% ,по накзателни дела.Без да съм точна,но в една трета от тези 90% ,защитата е на отсъстващи подсъдими,т.е. случаите на задочен процес-именно по тези дела впечатлението ми е ,че защитата е формална,но такава я правят не толкова адвокатите.Слушала съм адвокати,които пледират за оправдателни присъди,но поне аз не съм чула по тези дела да има такава.
Въпросът за споразуменията по наказателни дела за мен лично е една деликатна тема ,която подлежи на самостоятелен дебат.Същото е и със съкратеното производство по гл.ХХVІІ НПК.
Колеги,според мен защитата е изцяло формална по брачните процеси и по тези за издръжка на деца,в случаите,в които ответникът е с неизвесетн адрес и е призован чрез държавен вестник.А как ви се струва проблема:по брачни дела с отсъстващ ответник съдът насрочва помирително заседание
Мнението ми по въпроса за възнагражденията е следното:Критерият въз основа ,на който то се определя е неправилен.Например по наказателни дела е в зависимост от тежестта на престъплението,извэршено от подсъдимия,на който се оказва правна помощ.А всички знаем,че понякога по едно"леко"престъпление,действията на защитата могат да бъдат много повече,отколкото по едно"тежко"престъпление.Струва ми се ,че по света е измислен по реален критерий за заплащане на адвокатите и той е времеви-примерно на час,минута и т.н.
Съгласна съм ,че една държавна структура,която ще контролира свободната професия не е много на място.Но считам,че Свободната частна структура на адвокатите да се разпорежда с държавен бюджет,също не е в реда на държавността.В немалко по-напреднали страни въпросът с правната помощ е решен доста гъвкаво,по-държавнически, и повече с мисъл за тези ,на които се оказва правна помощ,а не толкова с мисъл за тези,които са решили да работят като адвокати. Но спирам дотук,щото темата е огромна.
На всички адвокати ползотворен ден!
Според мен самият закон прави защитата формална.Може би трябва някой да анализира всички отчети ,подадени в НБПП,за да се види реално за какво става дума.Устаонвено е на практика ,обаче,че защита по НБПП се ползува в почти 90% ,по накзателни дела.Без да съм точна,но в една трета от тези 90% ,защитата е на отсъстващи подсъдими,т.е. случаите на задочен процес-именно по тези дела впечатлението ми е ,че защитата е формална,но такава я правят не толкова адвокатите.Слушала съм адвокати,които пледират за оправдателни присъди,но поне аз не съм чула по тези дела да има такава.
Въпросът за споразуменията по наказателни дела за мен лично е една деликатна тема ,която подлежи на самостоятелен дебат.Същото е и със съкратеното производство по гл.ХХVІІ НПК.
Колеги,според мен защитата е изцяло формална по брачните процеси и по тези за издръжка на деца,в случаите,в които ответникът е с неизвесетн адрес и е призован чрез държавен вестник.А как ви се струва проблема:по брачни дела с отсъстващ ответник съдът насрочва помирително заседание
Мнението ми по въпроса за възнагражденията е следното:Критерият въз основа ,на който то се определя е неправилен.Например по наказателни дела е в зависимост от тежестта на престъплението,извэршено от подсъдимия,на който се оказва правна помощ.А всички знаем,че понякога по едно"леко"престъпление,действията на защитата могат да бъдат много повече,отколкото по едно"тежко"престъпление.Струва ми се ,че по света е измислен по реален критерий за заплащане на адвокатите и той е времеви-примерно на час,минута и т.н.
Съгласна съм ,че една държавна структура,която ще контролира свободната професия не е много на място.Но считам,че Свободната частна структура на адвокатите да се разпорежда с държавен бюджет,също не е в реда на държавността.В немалко по-напреднали страни въпросът с правната помощ е решен доста гъвкаво,по-държавнически, и повече с мисъл за тези ,на които се оказва правна помощ,а не толкова с мисъл за тези,които са решили да работят като адвокати. Но спирам дотук,щото темата е огромна.
На всички адвокати ползотворен ден!
- kasidi
- Потребител
- Мнения: 327
- Регистриран на: 24 Яну 2006, 19:00
Права сте, Сара. Според мен работата на адвоката по ЗПП трябва да се оценява от практикуващи адвокати-членове на местните адвокатски съвети, които работят в съответната правна област.
- rts
- Активен потребител
- Мнения: 1407
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 17:02
Действително, не винаги разнера на наказанието е показател за качеството и количеството на извършената адвокатска работа, също както и материалния интерес при гражданските дела не е показател за положения труд. Но категорично не съм съгласна, че помощтта, оказвана от "служебни" адвокати не може да бъде адекватна. Всичко си зависи от човека - съвестното изпълняване на задълженията и полагането на максимални услия за защита интересите на подзащитния няма микаква връзка с парите, затова, защото всеки, който се е вписал в регистъра би трябвало да я наясно кой, кога и колко може да му плати в случая на защита по ЗПП. Аз лично полагам еднакви усилия - независимо от финансовия интерес. На който му се струва, че не получава достатъчно за труда си, може да поиска да бъде заличен от регистъра-а иначе, че системата си има недостатъци, иам си ги. Нека, който е открил такива, да сезира съответния адвокаски съвет с молба от името на Съвета чрез някой народен представител или парламентарна група да бъдат внесени съответните законодателни изменения.
- rts
- Активен потребител
- Мнения: 1407
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 17:02
Поздравления за колегата,който казва,че със създаването на регионалните бюра и елиминирането на адвокатските съвети ще превърнат адвокатите в"наемници" на един държавен орган.
Прочетох всички мнения и противоречията между тях не са малко.
Спорът:Адвокатски съвети-Регионални бюра може да се реши само по един начин:създаване на държавна адвокатура,което ще рече :правната помощ на граждани в материално затруднено положение,както и в случаите на задължителна защита по НПК ,когато лицето/обвиняем,подсъдим/не желае да ангажира адвокат или няма материални възможности за това,да се осъществява от щатен държавен адвокат.Бъдете сигурни :кандидати ще има !
Съчетанието частен,свободен адвокат и държавни органи е предпоставка за корупционни практики.Това е от мен.Приятна вечер!
Прочетох всички мнения и противоречията между тях не са малко.
Спорът:Адвокатски съвети-Регионални бюра може да се реши само по един начин:създаване на държавна адвокатура,което ще рече :правната помощ на граждани в материално затруднено положение,както и в случаите на задължителна защита по НПК ,когато лицето/обвиняем,подсъдим/не желае да ангажира адвокат или няма материални възможности за това,да се осъществява от щатен държавен адвокат.Бъдете сигурни :кандидати ще има !
Съчетанието частен,свободен адвокат и държавни органи е предпоставка за корупционни практики.Това е от мен.Приятна вечер!
- kasidi
- Потребител
- Мнения: 327
- Регистриран на: 24 Яну 2006, 19:00
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Назад към Обсъждане на законопроекти
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта