danita71 написа:Благодаря за отговора.Всичко това го знам.
За нищо!
Нещата, които ств казала, са на две различни пкоскости.
Първо - за НАП. Това си е по-скоро за сплашване - да знае, че не е недосегаем.
Няма нужда да доказвате плащанията. Имате договор, ползвате жилището (живеете там) … Разписки не сте длъжна да пазите - за Вас те нв са „разходооправдателните документи”.
После - щом жилището Ви е предоставено, наемодателя (хазяина) няма право да,влиза вътре, без Ваше съгласие. Камо ли - да Ви „изнесе”!
Тези обяснения - „ама тя ми е приятелка/роднина и съм я приютил от добро сърце” - са бабину деветини. Никой нормалвн човек няма да повярва.
Разходите за ЕС са съвсем отделна тема. За конкретни суми - нищо не мога да кажа. Това се решава от Общото събрание - собственици, ползватели и обитатели.
Разходи за управление и поддържане на общите части на етажната собственост
Чл. 51. (1) Разходите за управление и поддържане на общите части на етажната собственост се разпределят поравно според броя на собствениците, ползвателите и обитателите и членовете на техните домакинства независимо от етажа, на който живеят.
(2) Не се заплащат разходите по ал. 1 за деца, ненавършили 6-годишна възраст, както и от собственик, ползвател и обитател, който пребивава в етажната собственост не повече от 30 дни в рамките на една календарна година.
(3)Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от 30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от разходите за управление и поддържане по ал. 1. За отсъствието се уведомява писмено председателят на управителния съвет (управителят).
Като цяло - това се текущи разходи и е нормално, ако събираните суми ги надвишават, да се намалят вноските. Също би трябвало да вземат под внимание факта, че децата отсъстват продължително.