Отказват ми гаранционно обслужване, как да процедирам ?

Здравейте,
Имам следният проблем. Преди 1г. съм си закупил фотоапарат от веригата Технополис. Преди два месеца, той отказа да работи. Даде грешка някаква в обектива - не се отваря обектива.
Отидох до Технополис и им оставих апарата за да го поправят - гаранцията си е 2г.
От там ми се обадиха седмица по-късно, за да ми откажат гаранцията под предлог, че тя била 1г. Съвсем нормално им обясних, че ще се разправят с комисия за защита на потребителите, понеже гаранцинния срок е 2г. по закон, а и аз съм купил от тях апрата, не от Канон, които давали 1г. гаранция.
След като им затворих телефона, 1ч. по-късно ми се обадиха да ме молят да не подавам молба в КЗП и че те щели да поемат ремонта, ако ОБАЧЕ не съм бил аз виновен за повредата.
Днес ми се обаждат и ми казват, че Канон направили експертна-констатация някаква, че във фотоапарата имало пясък и той бил повредил обектива. Да, но това за мен е пълна глупост, защото апарата не е бил около море/пясък изобщо. Плюс това момента в който той отказа, аз се намирах на 3000 надморска височна на в.Мусала. Правех си снимки, изключих апарата, включих го и той не пожела да "изгрее".
Допитвам се до вас, дали тяхното поведение е било законообразно, защото до колкото ми се простира бедната правна култура, би трябвало при подобна "експертиза" да присъстват и двете заинтересовани страни, защото те иначе могат да си пишат каквото си искат, без дори да са погледнали, да не говорим, че пясък и те могат да изръсят вътре, само и само да не отремонтират апарата за тяхна сметка, както би било правилно.
Та единия въпрос е дали тази експертиза е правилно извършена без моето присъствие ?
Втория е дали мога по някакъв начин да се боря да си ми оправят апарата, просто защото знам, че няма от къде да влезе пясък, при положение че той на море не е "ходил" ?
Имам следният проблем. Преди 1г. съм си закупил фотоапарат от веригата Технополис. Преди два месеца, той отказа да работи. Даде грешка някаква в обектива - не се отваря обектива.
Отидох до Технополис и им оставих апарата за да го поправят - гаранцията си е 2г.
От там ми се обадиха седмица по-късно, за да ми откажат гаранцията под предлог, че тя била 1г. Съвсем нормално им обясних, че ще се разправят с комисия за защита на потребителите, понеже гаранцинния срок е 2г. по закон, а и аз съм купил от тях апрата, не от Канон, които давали 1г. гаранция.
След като им затворих телефона, 1ч. по-късно ми се обадиха да ме молят да не подавам молба в КЗП и че те щели да поемат ремонта, ако ОБАЧЕ не съм бил аз виновен за повредата.
Днес ми се обаждат и ми казват, че Канон направили експертна-констатация някаква, че във фотоапарата имало пясък и той бил повредил обектива. Да, но това за мен е пълна глупост, защото апарата не е бил около море/пясък изобщо. Плюс това момента в който той отказа, аз се намирах на 3000 надморска височна на в.Мусала. Правех си снимки, изключих апарата, включих го и той не пожела да "изгрее".
Допитвам се до вас, дали тяхното поведение е било законообразно, защото до колкото ми се простира бедната правна култура, би трябвало при подобна "експертиза" да присъстват и двете заинтересовани страни, защото те иначе могат да си пишат каквото си искат, без дори да са погледнали, да не говорим, че пясък и те могат да изръсят вътре, само и само да не отремонтират апарата за тяхна сметка, както би било правилно.
Та единия въпрос е дали тази експертиза е правилно извършена без моето присъствие ?
Втория е дали мога по някакъв начин да се боря да си ми оправят апарата, просто защото знам, че няма от къде да влезе пясък, при положение че той на море не е "ходил" ?