Страница 1 от 1

Отказват ми гаранционно обслужване, как да процедирам ?

МнениеПубликувано на: 09 Яну 2010, 19:40
от hepbaka
Здравейте,

Имам следният проблем. Преди 1г. съм си закупил фотоапарат от веригата Технополис. Преди два месеца, той отказа да работи. Даде грешка някаква в обектива - не се отваря обектива.

Отидох до Технополис и им оставих апарата за да го поправят - гаранцията си е 2г.
От там ми се обадиха седмица по-късно, за да ми откажат гаранцията под предлог, че тя била 1г. Съвсем нормално им обясних, че ще се разправят с комисия за защита на потребителите, понеже гаранцинния срок е 2г. по закон, а и аз съм купил от тях апрата, не от Канон, които давали 1г. гаранция.
След като им затворих телефона, 1ч. по-късно ми се обадиха да ме молят да не подавам молба в КЗП и че те щели да поемат ремонта, ако ОБАЧЕ не съм бил аз виновен за повредата.

Днес ми се обаждат и ми казват, че Канон направили експертна-констатация някаква, че във фотоапарата имало пясък и той бил повредил обектива. Да, но това за мен е пълна глупост, защото апарата не е бил около море/пясък изобщо. Плюс това момента в който той отказа, аз се намирах на 3000 надморска височна на в.Мусала. Правех си снимки, изключих апарата, включих го и той не пожела да "изгрее".

Допитвам се до вас, дали тяхното поведение е било законообразно, защото до колкото ми се простира бедната правна култура, би трябвало при подобна "експертиза" да присъстват и двете заинтересовани страни, защото те иначе могат да си пишат каквото си искат, без дори да са погледнали, да не говорим, че пясък и те могат да изръсят вътре, само и само да не отремонтират апарата за тяхна сметка, както би било правилно.

Та единия въпрос е дали тази експертиза е правилно извършена без моето присъствие ?
Втория е дали мога по някакъв начин да се боря да си ми оправят апарата, просто защото знам, че няма от къде да влезе пясък, при положение че той на море не е "ходил" ?

Re: Отказват ми гаранционно обслужване, как да процедирам ?

МнениеПубликувано на: 10 Яну 2010, 12:03
от vetre
Ако правилно съм разбрал апарата вече 2 месеца ли е в технополис за ремонт?
Понеже срока за ремонт е 1 месец според ЗЗП имаш право на замяна или
връщане на парите.Прочети си ЗЗП да си подготвен.Ако ти откажат
предполагам си пазиш протокола за приемане и ще трябва да ги съдиш.

Re: Отказват ми гаранционно обслужване, как да процедирам ?

МнениеПубликувано на: 10 Яну 2010, 19:24
от nikiboy
имах подобен проблем с конкурентната им верига - първо с кухненския робот - 2 дни след купуването му - пратиха ме в фициалния сервиз на Филипс, после с пералнята - пратиха ме в официалния сервиз на Индезит.
Първите се свършиха работата, а вторите - не. казаха ми, като спре да работи, тогава елате. Не ми се занимаваше, теглих им яко майни на всичките шефове и подобни и им казах - повече вашата марка - мерси.

бщо взето след като купиш, вече не си им клиент... а тежест. Като купуваш ти се усмихват, а после препращат.
А, сетих се, имам проблем и с лаптопа - от мултирама ми казаха - ако е хардуер - оправяме, ако е софтуер - плащате 30лв. Блутута ми струва 20лв - те са на сметка да го сменят и да кажат - софтуер беше :lol:

Re: Отказват ми гаранционно обслужване, как да процедирам ?

МнениеПубликувано на: 10 Яну 2010, 19:38
от hepbaka
Не, не е над 1 месец престоя му.

Въпросът е, че те ми казват, че понеже имало в обектива ПЯСЪК, за това отказват гаранцията, на базата на това, че Канон (понеже апарата е Канон) рекли така с някакъв протокол. Да ама според мен това е доста неправдоподобно, защото Канон, след като веднъж сами са отказали гаранцията, сега пишат този протокол, за да спасят Технополис. Няма как апарата да е отказал от пясък вътре, при положение че си работеше идеално на 3000м. височина и 3 мин след това спря да работи ! Като на море изобщо не е ходил никога, че да има пясък вътре !

Re: Отказват ми гаранционно обслужване, как да процедирам ?

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2010, 11:39
от A.Pato
Пробвайте първо с помощта на Помирителна комисия. Всичко е обяснено на този сайт:

http://www.consumer-bg.org/2009-01-09-1 ... 441225ff73

Успех!

Re: Отказват ми гаранционно обслужване, как да процедирам ?

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2010, 12:03
от stillminkova
И въпреки всичко - жалба до КЗП с подробно описание на проблема и копия на ВСИЧКИ документи. С веригите за съжаление се работи само така. Казвам го и от личен и от служебен опит. Не си блъскайте главата сам за тази "експертиза" още повече (без изобщо да целя да Ви обидя) не съм убеден, че наричате нещата с истинските им имена и твърде много недокументирани разговори по телефон споменавате, а явно става дума за не евтина техника.
Успех!!

Re: Отказват ми гаранционно обслужване, как да процедирам ?

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2010, 13:07
от tj_todorov
Веднага писмо до КЗП.
Имат и форми за жалби на Интернет страницата. Може и при тях на площад Славейков, с копия от всички документи.
Успех!

Re: Отказват ми гаранционно обслужване, как да процедирам ?

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2010, 16:56
от vetre
Пясък в обектива,вода в телефона-стандартни начини за измъкване.
Не си първия нито ще си последния.В протокола който се попълва
при рекламация има графа особени белези при приемане.Там ако не
са писали нищо може да претендираш,че това за пясъка е недоказано.