начало

Изнудвачът от „Суджукгейт“ осъди прокуратурата Изнудвачът от „Суджукгейт“ осъди прокуратурата

Некоректност от страна на банка

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Некоректност от страна на банка

Мнениеот vtsasho » 03 Фев 2010, 22:08

Здравейте! Искам да поставя един въпрос, надявам се някой да може да ми помогне. Ситуацията е следната: имам кредит към една банка, като в договора, който сключихме беше упоменато, че първоначалният лихвен процент ще бъде намален с 0,5 %, при положение, че започна да получавам заплатата си по
сметка в тази банка ( направих го ) , и с още 0,5% ако започна да плащам битовите си сметки чрез същата банка ( изпълних и това условие ). В договора пише, че новият лихвен процент (с 1% по-нисък) влиза в сила след като мине първото плащане на битовите сметки, осъществено чрез банката. Само, дето първото плащане мина, че и второто и третото, но лихвеният процент си е все същият. След втората вноска, която ми дръпнаха от сметката писах писмо до техния кол център, като обясних ситуацията и се поинтересувах, кога банката ще започне да изпълнява условията по собствения си договор; след известно време ми се обадиха по телефона и ми казаха, че трябвало първо аз да се обадя, за да ми актуализират лихвата и казаха, че ще ме уведомят, когато го направят. Но вчера, след третата вноска, която са взели видях, че нищо не са коригирали. Според мен те нарушават условията по договора и въпросът ми е какво мога аз да направя - мога ли да ги съдя и дали имам повод за това?
Предварително благодаря!

ПП: От агенцията за защита на потребителя отговориха, че при този вид кредити(жилищни) не можели да влияят върху банките - можели да се намесят при потребителските.
vtsasho
Младши потребител
 
Мнения: 11
Регистриран на: 02 Май 2006, 13:32

Re: Некоректност от страна на банка

Мнениеот inspectora » 03 Фев 2010, 22:25

vtsasho написа:Според мен те нарушават условията по договора и въпросът ми е какво мога аз да направя - мога ли да ги съдя и дали имам повод за това?

Можете да ги съдите и ако това, което казвате е вярно, то и повод си имате - успех ... и бой по кратуната такива банки до дупка /ако не можете да се справите сам - потърсете адвокат/ ... Но според мен е по-добре да се опитате още малко "по мирен начин" да решите проблема ... дори е възможно /т.е. е много вероятно даже/ да ви върнат надвзетите суми ... не ходете в кол-центровете им, а при кредитния инспектор, който ви е дал кредита - би трябвало да се уредят нещата ...
inspectora
Активен потребител
 
Мнения: 2794
Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47

Re: Некоректност от страна на банка

Мнениеот palimsest » 03 Фев 2010, 22:54

vtsasho написа:Здравейте! Искам да поставя един въпрос, надявам се някой да може да ми помогне. Ситуацията е следната: имам кредит към една банка, като в договора, който сключихме беше упоменато, че първоначалният лихвен процент ще бъде намален с 0,5 %, при положение, че започна да получавам заплатата си по
сметка в тази банка ( направих го ) , и с още 0,5% ако започна да плащам битовите си сметки чрез същата банка ( изпълних и това условие ). В договора пише, че новият лихвен процент (с 1% по-нисък) влиза в сила след като мине първото плащане на битовите сметки, осъществено чрез банката. Само, дето първото плащане мина, че и второто и третото, но лихвеният процент си е все същият. След втората вноска, която ми дръпнаха от сметката писах писмо до техния кол център, като обясних ситуацията и се поинтересувах, кога банката ще започне да изпълнява условията по собствения си договор; след известно време ми се обадиха по телефона и ми казаха, че трябвало първо аз да се обадя, за да ми актуализират лихвата и казаха, че ще ме уведомят, когато го направят. Но вчера, след третата вноска, която са взели видях, че нищо не са коригирали. Според мен те нарушават условията по договора и въпросът ми е какво мога аз да направя - мога ли да ги съдя и дали имам повод за това?
Предварително благодаря!

ПП: От агенцията за защита на потребителя отговориха, че при този вид кредити(жилищни) не можели да влияят върху банките - можели да се намесят при потребителските.


аз си мисля, че описаното отговаря на условията на БДСК, и мисля е редно да кажа, отново да прочете уговорката, щото си мисля, че има и допълнителни условия...участие в ПОК...и т н

Освен това, писмата не се пишат до call центъра, а до клона който ви е отпуснал кредита.
[b]Може би не знаете, но вечер Боко Тиквата се прибира самотен от работа, сваля уморено костюма си и влиза в топла вана, с томче на Лилиев в ръка. И плаче, плаче… Така му се иска да разбира това, което чете![/b]
Аватар
palimsest
Активен потребител
 
Мнения: 1729
Регистриран на: 23 Авг 2007, 18:52
Местоположение: Някъде там....

Re: Некоректност от страна на банка

Мнениеот martinela_m » 04 Фев 2010, 02:02

Това с лихвите! Опитавла съм с много кротък и убедителен тон, в писмен вид, до клона на банката отпуснала кредита, с копие до централата и до банков надзор - ефект 0. В прав текст казват "ами съдете ни". Но какъв ти съд, хората едвам събират пари да си плащат вноските, и тук - ДТ, хонорари, нерви, време, олееее, забрави! Може би точно на това разчитат банките. На пасивното и кротко поведение то страна на кредитополучателя.
martinela_m
Младши потребител
 
Мнения: 95
Регистриран на: 09 Яну 2010, 14:04


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта


cron